Superbelfrzy Nocą#38 – Sposoby na wiosenne porządki

Czas leci nieubłaganie.  Przed nami kolejny czwartek!  Widzimy się jak zwykle o godzinie 21.00 już pojutrze, czyli 23 marca.

Kiknij aby wejść do wirtualnego pokoju:

Spotkamy się z Joanną Waszkowską, z którą przygotujemy się do wiosennych porządków przy pomocy takich narzędzi jak Pinterest oraz wirtualna tablica. Poszukamy także inspiracji w zasobach materiałów publikowanych przez nauczycieli z całego świata – Spotlight. Z nią na pewno nie będziemy się nudzić!


Joanna Waszkowska – uczy języka polskiego od 16 lat, obecnie w Zespole Szkół Prywatnych “Twoja Przyszłość” w Sosnowcu.

Członkini grupy Superbelfrzy. Prowadzi blog edukacyjny: www.uczycielnica.blogspot.com.

Zaprogramowani w szkole specjalnej

Słowo programowanie, w ostatnim czasie odmieniane jest na wiele sposobów. U jednych wywołuje strach, konsternację, obawy, u  innych zaś szansę na rozwój bardzo ważnych i pożądanych umiejętności. Ważne, jest  to, że jest ono możliwe już od najmłodszych lat. Należy tylko zadbać o właściwe narzędzia i sposoby do nauki programowania. Czasami wystarczy po prostu obniżyć stopień trudności zadań i ćwiczeń i zindywidualizować narzędzia pracy.

Czy programowanie możliwe jest w szkole specjalnej? Czytaj dalej

Robotyka nie tylko dla orłów z Linuksem w tle.

Robotyka nie tylko dla orłów z Linuksem w tle.

Linux to system trudny, nic na nim nie można zrobić, to tylko tekstowy tryb i trzeba znać bardzo dużo komend, a do tego nie działają na nim prawie żadne programy, wszystkie profesjonalne są dostępne tylko dla systemu MS Windows” – często słyszę takie lub podobne stwierdzenia, kiedy staram się przekonać, że można używać takiego systemu.

Więc przez 2 dni starałem się odczarować ten stereotyp w SODN w Suwałkach przy okazji warsztatów z robotami w tle, podczas których mówiłem o nowej Podstawie Programowej w kontekście programowania. Czytaj dalej

Superbelfrzy Nocą #37 cykl Zamiast kserówki, część 5 – Z muzyką przez świat

Czy zajęcia muzyczne to tzw. „michałek”, lekcja „gorszego sortu”? Absolutnie nie! Jeśli chcecie poznać: metodę aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss, sposoby kształtowania rozmaitych kompetencji poprzez zabawy muzyczno-ruchowe autorstwa Piotra Kai, związek muzyki z kodowaniem i wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi TiK, ciekawe pomysły na te właśnie lekcje to zapraszamy na webinarium, które poprowadzi nauczycielka Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespołu Szkół Nr 3 w Pile.

https://mistrzowiekodowania.clickmeeting.com/z-muzyka-przez-swiat

 

 

Superbelfrzy Nocą #36

Webinarium #35

Kontrowersyjny, budzący wielkie emocje, nurtuje nauczycieli, rodziców, pedagogów – temat, którego jeszcze tutaj nie przerabialiśmy:

dzieci i gry wideo …

Jesteśmy pewni, że wiele naszych wątpliwości rozwieje jutro nasz gość, doktor Sławomir Postek z Akademii Pedagogiki Specjalnej podczas wykładu:

„Czemu dzieci grają i co z tego?”

 

Dołącz:

https://mistrzowiekodowania.clickmeeting.com/superbelfrzynoca-35

Czytaj dalej

Webinarium Superbelfrzy Nocą#35
Cykl Myślografia – część 7

Przed nami kolejny wtorek, pierwszy wtorek miesiąca, co oznacza spotkanie z Myślografią Agaty Baj! Widzimy się we wtorek 7 marca o godzinie 20.00.

To już siódmy raz się widzimy i znów będziemy wspólnie rysować.  Na ostatnim webinarze uczestnicy chcieli bliżej poznać Mapy Myśli. W związku z tym, wychodząc na przeciw waszym oczekiwaniom, nasz wtorkowy webinar poświęcimy w całości technice tworzenia i uczenia się z użyciem Map Myśli.

TUTAJ wejdź klikając na zielony przycisk, podaj adres e-mail oraz imię:

Czytaj dalej

Zamień lekcję w przygodę, czyli przepis na escape room w praktyce szkolnej

 Przygotowując kolejne zajęcia dla uczniów cały czas się zastanawiam, co  zrobić aby w uczestnikach wzbudzić motywację wewnętrzną do pracy, do aktywnego udziału. A gdyby tak zajęcia zamienić w przygodę? Czy jest to możliwe w naszej szarej szkolnej codzienności, bo coraz trudniej jest zaskoczyć dzisiejszą młodzież. Warto się zastanowić, co lubią nasi uczniowie? Z pewnością na tej liście znajdą się  gry i rywalizację, działanie i troszkę tajemnicy. A gdyby to wszystko miało miejsce na naszej lekcji? Czy uda nam się zamienić nudną lekcję ograniczającą się do rozwiązywania przykładów z podręcznika lub wysłuchania wykładu i robienia notatki  na przygodę? Czytaj dalej

Ozoboty – skrzaty z edukacyjną mocą wspierają dzieci z dysleksją

Czy robot może zastąpić nauczyciela? Czy może zastąpić logopedę? Terapeutę? Czy  jesteśmy niezastąpieni, czy tylko chcemy w to wierzyć?  Oczywiście zależy to tylko od nas. Nic jednak nie szkodzi, żebyśmy pozwolili sobie pomóc w pracy.

Czytaj dalej

Znajdź klucz i się uwolnij, czyli szkolny pokój zagadek

Jeśli zastanawiacie się jak w niebanalny sposób sprawdzić, ile Wasi uczniowie umieją, zaproście ich do pokoju zagadek.

Brzmi tajemniczo? I dobrze, bo o rozwiązanie zagadki i uwolnienie się z zamkniętej pracowni chodzi!

Ostatni tydzień był dla mnie dość wyjątkowy. Stało się tak głównie za sprawą zorganizowania pierwszej lekcji z wykorzystaniem zasad obowiązujących w escape roomie, czyli pokoju zagadek. Czytaj dalej

Mechatronika i programowanie – klasy w ZSO2 Wejherowie

Bycie Superbelfrem to chyba stan umysłu, a właściwie ciągła potrzeba dzielenia się swoimi pasjami z innymi. Jestem na urlopie (całe 4 dni), a i tak w tym czasie za namową koleżanki prowadzę warsztaty z mechatroniki i programowania dla uczniów klasy 5 i 6 szkoły w Wejherowie (http://www.zso2wejherowo.pl/szkola-podstawowa). Dlaczego o tym piszę? Czytaj dalej