Poloniści z całej Polski, łączcie się!

Czasem w życiu nauczyciela jest jakaś pustka. Coś niewypełnionego. Mnie brakowało czegoś, co w ciekawej, infograficznej formie będzie zbierało wiadomości dotyczące różnych tekstów literackich. Drukowane repetytoria nudziły uczniów, trzeba było ich zaangażować do innej aktywności. Od dawna bowiem wiadomo, że jeśli zrobimy coś samodzielnie, zapamiętamy na dłużej. Zainspirowana zagranicznymi przykładami postanowiłam zaangażować uczniów do współpracy i tak oto rozpoczęła się praca nad niezbędnikiem lekturowym.

 

Czytaj dalej

Superbelfrzy Nocą #45

O dobrostanie w szkole czyli jak uczyć i nie dać (się) zwariować

Basia opowie o dobrostanie psychicznym ucznia i nauczyciela, nastawieniu rozwojowym, wytrwałości i mocy refleksji.
Porozmawiamy o tym, co jest dla nas ważne i o… maratonie.

Zapraszamy we czwartek tutaj:

https://mistrzowiekodowania.clickmeeting.com/superbelfrzynoca

Czytaj dalej

Superbelfrzy polecają

Koniec roku jest zawsze okresem podsumowań. W przypadku nauczycieli koniec roku jest zawsze w czerwcu, gdy kończą się zajęcia z uczniami. Owszem, zaraz ktoś powie, że rok szkolny kończy się dopiero w sierpniu, ale tak naprawdę wszyscy czekają na koniec zajęć i na ostatni dzwonek w czerwcu.

  Podsumowania ?? Jakie podsumowania czekają nauczycieli w tym roku? Wielu pewnie myśli o reformie i o tym co będzie się działo od września.  Oj dużo się będzie działo, w związku z czym dobrze jest się przygotować.
Czytaj dalej

Skąd brać darmowe i legalne zdjęcia?

Czy zdarza się Wam uczestniczyć w konferencjach edukacyjnych, w których nawet niektórzy prelegenci w swoich prezentacjach używają zdjęć pobranych z sieci, bez oznaczenia źródła i autora, a nawet, o zgrozo, po prostu łamiąc prawa autorskie?
A przecież nauczyciel, a tym bardziej prelegent, powinien być wzorem do naśladowania – czy dla uczniów, czy dla uczestników konferencji.

Czytaj dalej

Dzień Europy w ZSS w Kowanówku

Od 13 lat w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku  realizowany był projekt edukacyjny pt. ”Europo witaj nam”.

Każdego roku uczniowie poznawali dwa wybrane państwa wchodzące w skład Unii. Rozpoznawali ich symbole, zabytki, sławne osoby. Wdrażaliśmy uczniów do bycia pełnoprawnym, świadomym Europejczykiem.
Od kilku lat świętujemy również Dzień Europy, wskazując na konieczność integracji i współpracy. Realizując zadania projektowe organizowaliśmy szereg warsztatów, lekcji otwartych i Lekcji Europejskich, prowadzonych np. przez Posłów na Sejm RP. Gościliśmy w naszej szkole również obcokrajowców min. z Danii, Holandii i Niemiec.

Uczniowie mieli okazję zwiedzić kilka państw UE, w tym Niemcy, Czechy, Słowację, Węgry, Austrię i Litwę. Czytaj dalej

Przybornik humanisty

Urządzenia mobilne jako narzędzie dydaktyczne stają się coraz bardziej powszechne. Aplikacje mobilne sprawiają, że uczniowie bardziej angażują się na lekcji i szybciej wykonują zaplanowane przez nauczyciela zadania. Rozwiązania chmurowe natomiast, pozwalają kontynuować naukę w domu.

Dlatego uważamy, że technologie te są bardzo dobrym rozwiązaniem, które może pomóc nauczycielom w pracy z uczniami ze SPE. Czytaj dalej

Webinarium – Superbelfrzy Nocą #43

Spotkanie z Adamem Jurkiewiczem

O hakowaniu edukacji legalnie i za darmo.
    W programie:

  • mechatronika – DIY (Do It Yourself) – czyli podstawy, prosto i łatwo
  • robotyka – dla każdego, tu specjalność szefa kuchni – roboty sterowane Pythonem
  • programowanie – Python, Python, Python 😉 Już od 4 klasy SP (zamiast Logomocji)

Kiedy – 4.05.2017 (czwartek) – godzina: 21.00
https://mistrzowiekodowania.clickmeeting.com/superbelfrzynoca-43

Czytaj dalej

Unia Europejska- zbiór materiałów

Tematyką Unii Europejskiej zajmujemy się od wielu lat. Staramy się, aby nasi uczniowie byli pełnoprawnymi, świadomymi Europejczykami.
Od 2004r., realizowaliśmy w naszej szkole projekt edukacyjny pt. „Europo witaj nam„. Każdego roku uczniowie poznawali 2-3 kraje wchodzące w skład Unii.
Były to podstawowe informacje, ale przekazywane w niezwykle kreatywny i maksymalnie angażujący uczniów sposób.
Czytaj dalej

Kodowanie jest dla wszystkich!

Zajrzyj tutaj, a znajdziesz coś dla siebie i swoich uczniów

Zbiór narzędzi i inspiracji dedykowanych dla nauczycieli i uczniów klas 1-3 (i nie tylko!)

Myślenie algorytmiczne (komputacyjne), kodowanie, programowanie te pojęcia coraz częściej słyszymy w odniesieniu do nowej podstawy programowej, która będzie obowiązywała od nowego roku szkolnego.
Szczególnie są to nowe pojęcia w odniesieniu do poziomu klas 1-3.
Na hasło programowanie przychodzi nam na myśl informatyk siedzący przy komputerze i piszący długie kody w określonym języku programowania. A mamy wprowadzać kodowanie i podstawy programowania u dzieci 6, 7-letnich! Jak to zrobić? Najłatwiej podstaw myślenia algorytmicznego, kodowania oraz podstaw programowania uczyć poprzez zabawę. Czytaj dalej

Uczniowskie DIY czyli uczniowie twórcami zasobów edukacyjnych
CZĘŚĆ IV: przykłady zadań

Autorką cyklu jest Aniela Tekiela.


W czwartej części cyklu zapraszam Państwa na trzy ostatnie analogowe rozwiązania, które wspomogą nauczycieli w początkowych etapach wdrażania podejścia opierającego się na zapewnieniu uczniom możliwości do bardziej samodzielnego i twórczego działania. Pomysły zawarte w tym cyklu to zaledwie mały ułamek tego, co uczniowie są w stanie zrobić, ale nie przekonamy się o tym, jeśli nie stworzymy im do tego warunków.

Linki do poprzednich części cyklu: -> do części I , –>do części II oraz >do części III

Czytaj dalej