EDUMoc 2017: Prelegenci

Joanna Apanasewicz

apanaskimin nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). Tenerka w programie Mistrzowie Kodowania. Należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz aktywnie działa na Facebooku w grupie SuperbelfrzyMini. W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia.

Beata Biel

dziennikarka i ekspert ds. szkolenia mediów. Koordynatorka projektu Konkret24 w TVN24.
Pracę w mediach zaczęła w 2001 roku w TVN, gdzie pracowała przez prawie 10 lat, przede wszystkim jako reporter i wydawca oraz szef zespołu dokumentalistów w programach reporterskich Superwizjer i Uwaga. Od 2010 r. pracowała jako freelancer. Zrealizowała kilkadziesiąt reportaży telewizyjnych oraz filmów i seriali dokumentalnych. Trzykrotnie nominowana do nagrody Grand Press, laureatka w kategorii “reportaż roku 2008”. Od 2013 roku zajmuje się także szkoleniami dla mediów, współpracując m.in. z Towarzystwem Demokratycznym Wschód, Google News Lab (jako specjalista ds. szkolenia mediów) i Fundacją Reporterów, od marca 2017 na warszawskim SWPS prowadzi warsztaty z konwergencji mediów.

Stanisław Bobula

psycholog, edukator i coach, pracował osiem lat jako psycholog w gimnazjum w Krakowie. Od 2005 roku współpracuje z NODN „Sophia” prowadząc szkolenia dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i wizytatorów ds. ewaluacji. Od września 2011 roku właściciel firmy szkoleniowej Era Edukacji. Pracuje z dorosłymi, nastolatkami i dziećmi.

W swojej pracy łączy wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki oraz coachingu przenosząc rozwiązania ze świata edukacji do biznesu i z biznesu do edukacji. Prowadząc szkolenia oraz coaching kieruje się duchem porozumienia bez przemocy (ang. NVC – Nonviolent Communication) oraz ekologią człowieka polegającą na możliwie najpełniejszym korzystaniu z ludzkiego potencjału. Autor dwóch książek na temat ADHD, kilku rozdziałów w publikacjach naukowych oraz wielu artykułów poświęconych edukacji i rozwojowi człowieka. Współtwórca i trener rekomendowanego programu profilaktyki selektywnej „Program Nauki Zachowania”.

Barbara Chyłka

 Nauczycielka dawnego gimnazjum, gdzie uczyła religii i języka niemieckiego, obecnie zasiliła szeregi nauczycieli i nauczycielek szkoły podstawowej, w której uczy języka niemieckiego jako mniejszości.
Entuzjastka i propagatorka wolontariatu i edukacji globalnej, słowem społecznego zaangażowania zarówno w szkole jak i w klasie. Uwielbia wykorzystywać nowe technologie na swoich zajęciach, by choć trochę „odkrzesłowić” swoich uczniów. Zawsze zainspirowana i czasem inspirująca blogerka, http://relaniem-inaczej.blogspot.com/ pasjonatka edukacji, ciągle mająca nadzieję, że to ona zmieni świat.
Należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego.

Stanisław Czachorowski

Dr hab., prof. UWM, biolog, ekolog i entomolog zatrudniony w Katedrze Ekologii i Ochrony Środowiska, na Wydziale Biologii i Biotechnologii, UWM w Olsztynie. Popularyzator nauki i blogger. Z wykształcenia i powołania nauczyciel (absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie).
Doświadczenie dydaktyczne: wykłady i ćwiczenia dla studentów biologii i biotechnologii, pielęgniarstwa oraz na interdyscyplinarnym kierunku dziedzictwo kulturowe i przyrodniczego, zajęcia dla słuchaczy studiów podyplomowych związanych z kształceniem nauczycieli, wykłady dla dorosłych oraz słuchaczy uniwersytetów trzeciego wieku. Liczne wykłady i zajęcia praktyczne dla uczniów ze szkół podstawowych, gimnazjów i liceum, w ramach projektów edukacyjnych oraz Uniwersytetu Dzieci. Inicjator i organizator olsztyńskiej kawiarni naukowej. Autor licznych artykułów dydaktycznych, broszur dla nauczycieli z zakresu edukacji ekologiczne i współautor podręcznika dla szkół.
W ostatnich latach intensywnie zajmuje się edukacją pozaformalną w różnorodnych formach. Organizator i koordynator Olsztyńskich Dni Nauki oraz Nocy Biologów, Warmińsko-Mazurskiego Uniwersytetu Młodego Odkrywcy. Eksperymentuje z grywalizacją (gamifikacja), nauczaniem metodą projektu, notowaniem wizualnym (myślografia), grami dydaktycznymi oraz wykorzystaniem nowych technologii w edukacji pozaformalnej.
Zainteresowania naukowe: biologia i ekologia chruścików (Insecta: Trichoptera) oraz innych owadów wodnych. Poza badaniem przyrodniczych komponentów ekorozwoju, ochroną bioróżnorodności i monitoringiem zmian w środowisku przyrodniczym (w szczególności wodnym) poszukuje podobieństw między biologią molekularną a biologią środowiskową. I tu i tam problemem są układy wieloelementowe o złożonych i zmiennych relacjach. Na zagadnienia biotechnologiczne patrzy z punktu widzenia filozofii przyrody oraz ewolucji i samoorganizacji złożonych układów. Ewolucja kulturowa, której elementem jest biotechnologia, jest elementem większej całości i wprost wyrasta z ewolucji biologicznej.
Hobbystycznie maluje butelki, stare dachówki oraz kamienia, w większości tematyka związana jest z lokalną bioróżnorodnością.

Zyta Czechowska

zytamin absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 20 lat  terapeutka i nauczycielka w szkole specjalnej. Prowadząca zajęcia na studiach podyplomowych dla nauczycieli z oligofrenopedagogiki i  autyzmu.
Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ Czas TIKa”, prowadzi warsztaty i szkolenia dla kadry pedagogicznej z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl, na którym opisuje aplikacje, narzędzia i kreatywne pomoce dydaktyczne, które świetnie sprawdzają się w nauczaniu oraz terapii niepełnosprawnych intelektualnie.  Należy do społeczności Superbelfrzy RP.

Mariola Drosd

Bibliotekarka w GALERII KSIĄŻKI w Oświęcimiu, trenerka Mistrzów Kodowania, Mobilny Doradca, członkini grupy Superbelfrzy MINI.
Zajmuje się wyszukiwaniem informacji, koduje z dziećmi i seniorami, prowadzi zajęcia z wykorzystaniem TiK, wprowadza w cyfrowy świat.
Entuzjastka nowych metod i rozwiązań.

Martin Ebner

is currently head of the Department Educational Technology at Graz University of Technology and therefore responsible for all university wide e-learning activities.
He holds an Adjunct Prof. on media informatics (research area: educational technology) and works also at the Institute for Interactive Systems and Data Science as senior researcher.
His research focuses strongly seamless learning, learning analytics, open educational resources, making and computer science for children.
Martin has given a number of lectures in this area as well as workshops and keynotes at international conferences.

For publications as well as further research activities, please visit his website: http://martinebner.at

Hans de Four

Teacher and a serial entrepreneur in teacher professional development.

Founder of a network where teachers share OER, a teacher training event, a lab where teachers and children learn how to make and how to code and some other educational initiatives.

Więcej -> http://linkedin.com/in/hansdefour

 

Weronika Górska Wolniewicz

Żona, matka 2 dzieci z zapałem stosująca PbP w życiu rodzinnym oraz na zajęciach w klubie mam i maluchów, którego jest założycielką.
Z wykształcenia neofilolog. Z powołania nauczycielka i trenerka – hiszpański, TIK, step amerykański. Miłośniczka zastosowania gier w edukacji.
Zwolenniczka wychowania bez kar i nagród.

Członkini grup: SBRP, PAD, PTBG, PTN.

Agnieszka Halicka

Nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej nr 2 w Konstancinie-Jeziornie. Wcześniej pracowała w bibliotece publicznej na stanowisku specjalisty ds. promocji i reklamy.
Moderatorka szkolnego Dyskusyjnego Klubu Książki. Opiekunka sekcji fotograficznej, filmowej i dziennikarskiej Szkolnej Agencji Informacyjnej. Lokalna liderka edukacji medialnej z ramienia Centrum Edukacji Obywatelskiej. Prowadzi autorskie zajęcia edukacji medialnej.
Koordynatorka projektów eTwinning oraz wymiany uczniowskiej z niemieckim miastem partnerskim Konstancina-Jeziorny.
Pasjonatka nowych technologii, literatury fantastycznej oraz języków obcych.

Należy do społeczności Superbelfrzy RP.

Jan Hartman

profesor  zwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego, filozof i publicysta.
Urodzony w 1967 r. we Wrocławiu. Absolwent KUL.
Autor szesnastu książek filozoficznych i podręczników.
Zajmuje się metafilozofią, filozofią polityki, etyką i bioetyką.
Okazjonalnie działa w organizacjach społecznych i politycznych – ostatnio w KOD.

 

Monika Kapuśniak

Nauczycielka języka angielskiego od 22 lat, dyrektorka do spraw dydaktycznych Polskiej Akademii Edukacji oraz trenerka wydawnictwa Oxford University Press.

„Odkąd w drugiej klasie liceum zdecydowałam, że będę uczyć dzieci angielskiego, nigdy nie miałam wątpliwości, że wybrałam właściwą drogę. Od 2002 roku podpowiadam nauczycielom jak pracować z uczniami z dysfunkcjami (dysleksja, dysgrafia) oraz jak efektywnie wykorzystać w edukacji nowoczesne technologie: tablety, smartfony, tablice interaktywne oraz rozmaite aplikacje i inne zasoby internetowe. Należę do dwóch niezwykle inspirujących grup FB – Superbelfrzy RP i Nauczyciele Angielskiego.
W 2016 roku, we współpracy z wydawnictwem Komputer Świat, napisałam książkę pt.: „Najlepsze narzędzia do nauki języka angielskiego.” Swoimi pomysłami dzielę się również na łamach magazynu IT w Edukacji i na moim blogu”.

 

 Grażyna Kędzia

Nauczycielka matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 58 w Poznaniu.
Trener w programie Mistrzowie Kodowania.
Prowadzi zajęcia i warsztaty dla dzieci i dorosłych z języków programowania: Scratch, Scratch Junior, App Inventor i Pocket Code.
Miłośniczka nowoczesnych rozwiązań w edukacji.

 

Marianna Kłosińska

Założycielka i prezeska Fundacji Bullerbyn na rzecz wspólnoty dzieci i dorosłych. Autorka projektu Wioska Bullerbyn, który nieprzerwanie realizuje od 10 lat.
Absolwentka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty, propagatorka i liderka oddolnego ruchu edukacji demokratycznej w Polsce, inicjatorka grup unschoolingowych i szkół demokratycznych.

Z wykształcenia plastyczka. Studiowała grafikę na Europejskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jest zwolenniczką osobistej pracy nad własnym rozwojem przez całe życie i społecznej zmiany w edukacji, którą widzi we współpracy między dorosłymi we wspieraniu i poszanowaniu autonomii dziecka.

Mama trójki dzieci, z których dwoje uczy się poza tradycyjną szkołą.

Agnieszka Koluch-Horbowicz

Z wykształcenia kognitywistka, etnolingwistka, trener, pracuje również jako nauczyciel języka angielskiego. Certyfikowany trener FamilyLab, prowadzi seminaria inspirujące dla rodziców i osób pracujących z dziećmi.

Pasjonatka Porozumienia bez Przemocy oraz edukacji alternatywnej.

Karolina Legucka

Na co dzień nauczycielka języka polskiego w 156. Liceum Ogólnokształcącym Integracyjnym „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie. Opiekunka Samorządu Szkolnego, tutorka, nauczycielka języka polskiego jako obcego. Ekspertka edukacyjna, prelegentka konferencji metodycznych i trenerka szkoleń dla nauczycieli.
Z ocenianiem kształtującym związana od 2008 roku – jako praktyk, a potem mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli. Obecnie współpracuje ze Szkołą Edukacji UW, która kształci przyszłych nauczycieli języka polskiego i matematyki.
Zdobyła II miejsce w konkursie na najbardziej kreatywnego nauczyciela AHE oraz tytuł Lidera Edukacji Globalnej.
W szkole najważniejsze są dla niej relacje z uczniami.

Należy do grupy Superbelfrzy RP.

Dawid Łasiński

Absolwent UAM w Poznaniu na wydziale chemii. Od 2007r. nauczyciel chemii w Gimnazjum w Koziegłowach. Pasjonat nowych technologii i ich kreatywnego wykorzystywania w edukacji. Twórca i założyciel Szkolnego Koła Filmowego z którym zdobył wiele nagród i wyróżnień.
Od 2014r. razem z uczniami prowadzi Młodzieżową Telewizję Kulturalną CoolturalnaTV, w ramach której powstają reportaże z gminnych imprez kulturalnych i sportowych. W ciągu ostatnich dwóch lat udało mu się zebrać na rozwijanie pasji wśród młodzieży wsparcie od różnych sponsorów w wysokości ponad 40 000 zł.
W lutym 2017 roku wystartował z projektem Pan Belfer – nauczyciel z Internetów, w ramach którego prowadzi na żywo, dostępne dla każdego, transmisje powtórek z chemii.
Jego Fanpage polubiło już ponad 5000 osób, a z jego filmami na Youtube spędzono ponad 280 000 minut.
Należy do grupy Superbelfrzy RP.
Dowiedz się więcej na www.panblefer.pl .

Jolanta Majkowska

Nauczycielka dyplomowana z 20 letnim stażem, wicedyrektorka Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku. Absolwentka Wydziału Historycznego Uniwersytetu im. A.Mickiewicza w Poznaniu.
Od lat wdraża nowoczesne technologie w szkole specjalnej.
Prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Autorka wielu projektów, programów autorskich oraz innowacji pedagogicznych.
Współautorka bloga propagującego wykorzystanie multimediów i kreatywnych pomocy dydaktycznych w nauczaniu dzieci niepełnosprawnych intelektualnie www.specjalni.pl.
Ekspertka ds. awansu zawodowego nauczycieli. Należy do społeczności Superbelfrzy RP.

 

dr hab. Lech Mankiewicz

mankiewiczmin

dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, SuperBelfer, Popularyzator Nauki PAP 2012, Przyjaciel Szkoły 2013, Adwokat Językowy PL w Khan Academy, współzałożyciel fundacji Edukacja dla Przyszłości.

Oprócz badań naukowych i rodziny, pasjonuje się możliwościami, jakie stwarza wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce i uczeniu się.
Nocami tłumaczy zasoby Khan Academy na język polski, także te dotyczące przedmiotów humanistycznych, dzięki czemu na własnej skórze testuje to, o czym opowiada publicznie 🙂 .

 

Tomasz Mikołajczyk

mikolaczykminNauczyciel informatyki, blogger IT (www.paninformatyk.com.pl), zwolennik korzystania z nowych technologii w edukacji. Członek społeczności Superbelfrzy RP.
Poza szkołą – audytor systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w administracji, szkoleniowiec IT oraz QA Manager.

 

Sylwia Milczarek

Nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 36 w Tychach. Trenerka Mistrzów Kodowania i członkini Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Nauczycielka matematyki i zajęć komputerowych. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla dorosłych, dzieci i młodzieży z języków programowania: Scratch, Scratch Junior, App Inventor.
Prelegentka na konferencjach związanych z programowaniem. Autorka scenariuszy dla dzieci w aplikacji scratch i współautorka scenariuszy zajęć z wykorzystaniem maty edukacyjnej, kodowanie bez komputera. autorka artykułu „Scratch – sterowanie głosem”. Autorka innowacji pedagogicznych w zakresie nauki programowania dla dzieci.
Współpracuje z instytucjami rozpowszechniającym wdrażanie nowych technologii w szkolnictwie, redaguje scenariusze na potrzeby polskiej szkoły.
Miłośniczka nowych technologii, pasjonatka szybkich i efektownych rozwiązań oraz sztuki składania papieru origami. Nieustannie poszukująca inspiracji w pracy innych nauczycieli.

Małgorzata Nowak

Nauczycielka gimnazjum/ jeszcze / przekształconego w Szkołę Podstawową Mistrzostwa Sportowego, gdzie pracuje jako nauczycielka bibliotekarka i wychowawczyni w autorskiej klasie „język i media”, gdzie „naucza” wychowania do mediów. Tych nowych, ale i tych starych, o których nie można zapominać.
Jest fanką Facebooka i jego wykorzystania w edukacji / facebook.com- język i media w G1 /.
Nieustająco poszerza swoje kompetencje w obszarze nowych technologii i edukacji; zawsze dostępna dla uczniów.
Niepoprawna optymistka:…trzeba sobie jakoś radzić powiedział baca zawiązując buta dżdżownicą…
Należy do społeczności Superbelfrzy RP.
Smartfony na lekcji, w edukacji??? Ależ tak!

dr Barbara Ostrowska

– psycholog i nauczyciel Międzynarodowych Szkół Paderewski w Lublinie. Członek grupy Superbelfrzy RP. Zawodowo związana z programem matury międzynarodowej IBO jako nauczyciel (uczy Teorii Wiedzy „w realu” oraz psychologii „w wirtualu”), moderator szkoleń online, trener i egzaminator. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli z całego świata. W szkole oprócz miliona innych obowiązków koordynuje projekty europejskie Erasmus+ oraz projekty uczniowskie.

Aleksandra Pezda

Dziennikarka, publicystka, specjalizuje się w dziedzinie edukacji. Autorka książki „Koniec Epoki Kredy. Internet dla nauczycieli i rodziców” –przewodnika po internecie. Kilkanaście lat publikowała w Gazecie Wyborczej, współautorka wyprawy reporterów do szkół, która stała się początkiem akcji Szkoła z Klasą 2.0. Pisała o tym, jak dzisiejsza szkoła odnajduje się wobec wyzwań cywilizacji cyfrowej. Sprawdzała i opisywała jak działa szkoła w wielu krajach europejskich i w Azji.

Współautorka i prowadząca wielu konferencji i debat, dotyczących współczesnej edukacji i spraw społecznych.

Przemysław Sadura

Doktor (1977) socjolog, adiunkt w IS UW, założyciel Fundacji „Pole Dialogu”. Interesuje się m.in. systemem edukacji, zróżnicowaniem klasowym i partycypacją obywatelską.
W swojej pracy posługuje się nie tylko badaniami ale także interwencją społeczną.
Opublikował m.in. „Style życia i porządek klasowy w Polsce” (2012 z M. Gdula); „Edukacja obywatelska w działaniu” (2014 z A. Kordasiewicz).
Pod koniec roku nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej ukaże się jego najnowsza książka o reformowaniu szkolnictwa.

Aleksandra Schoen-Kamińska

– nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile.
Jest współautorką scenariuszy i trenerem ścieżki muzycznej Cyfrowie DJe w programie #Superkoderzy fundacji Orange, Think i Akademii Młodego Hakera.
W swej pracy wykorzystuje nowoczesne technologie, pracuje z klasą na tabletach. Wraz z uczniami realizuje polskie i europejskie projekty eTwinning. Prowadzi blogi Klikankowo oraz Patyczaki Tableciaki.
Wspólnie z nauczycielkami redaguje blogi Zamiast Kserówki i Kostki na matmie.
Członkini grupy Superbelfrzy i Superbelfrzy Mini.
Jej pasją są zajęcia muzyczne. Współpracuje z kompozytorem i aranżerem Piotrem Kają.

Jacek Ścibor

wykształcony nauczanek, realnie – informatyk szkolny, entuzjasta wykorzystania technologii komputerowych na lekcjach, propagator idei dzielenia się wiedzą i umiejętnościami metodycznymi na konferencjach, zjazdach, zlotach, szkoleniach i kursach, autor i współautor publikacji edukacyjnych oraz współtwórca merytoryczny e-wydarzeń.

Założyciel i administrator społeczności sieciowej nauczycieli i edukatorów – Superbelfrzy RP.

Kamil Śliwowski

– trener i animator edukacji medialnej, specjalizuje się w wykorzystaniu otwartych zasobów edukacyjnych w szkole i organizacjach pozarządowych. Na co dzień współpracuje z fundacją Katalyst Education i Creative Commons Polska.

Prowadzi stronę poświęconą otwartym zasobom w sieci http://otwartezasoby.pl/

 

Paweł Tkaczyk

– jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami.
Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest.
Dzieli się wiedzą – piszę blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.

 

Joanna Waszkowska

Polonistka aktywnie wykorzystująca nowe technologie na zajęciach. Uczy licealistów, klasy gimnazjalne i starszych uczniów szkoły podstawowej.
Członkini społeczności Superbelfrzy RP.
Ambasadorka i Certyfikowana Trenerka Edmodo. Współpracuje z ORE, CEO, Kulczyk Foundation, Amnesty International, eTwinning, iEARN oraz ISTE  w zakresie edukacji globalnej.

Iza Wyppich

 nauczycielka historii, wiedzy o kulturze,  plastyki, zajęć artystycznych oraz historii sztuki w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Rudzie Śląskiej.
Tutorka, entuzjastka technologii i nowoczesnych metod nauczania w edukacji, koordynatorka projektów ERASMUS+.
Autorka scenariuszy edukacyjnych oraz autorskich programów nauczania.
Współorganizatorka Dyskusyjnego Klubu Filmowego „KaFe In-ni” w Rudzie Śląskiej od lat zaangażowana w edukację artystyczną, filmową, medialną i globalną.
Członkini grupy SuperBelfrzy RP.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email