Moodle + sprawdzian online = uczeń +2

Przeżyłem dziś świetną przygodę na klasówce. Przyzwyczaiłem moich uczniów do sprawdzianów z polskiego pisanych online na Moodle, ale wysypała mi się pracownia i zaoferowałem im pisanie na papierze. Zgadnijcie jaka była ich reakcja? Na dzień sprawdzianu, czyli dziś, przynieśli ok. 10 laptopów, smartfony z internetem i własny Access Point, żeby z LAN-a udostępnić Wi-Fi. I nie byli to informatycy! I to jest dobre.

Historia, którą opisałem wyżej nie jest jedynym takim przypadkiem w mojej karierze. Na wcześniejszych zajęciach nieraz informatycy przynosili swoje laptopy. Uczniowie innych klas sami wyszukiwali wolne pracownie komputerowe i nawet pytali nauczycieli o zamianę sal. Wszystko to, by napisać test na komputerze. I to też jest dobre.

Co sprawia, że uczniowie wolą  pisać sprawdziany cyfrowe i staną na głowie, by nie wrócić do papieru? Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Z jednej strony, jak jeden z moich uczniów – Remigiusz – zażartował, współczesny uczeń przy komputerze napisze sprawdzian o dwa stopnie lepiej, niż zrobiłby to na papierze; z drugiej możliwość wielokrotnego powtarzania testu (z losowanymi pytaniami) i poprawiania każdej oceny kojarzą się z grą komputerową (tak dobrze znaną uczniom) oraz likwidują lęk przed porażką. I to jest bardzo dobre!

Print Friendly

2 thoughts on “Moodle + sprawdzian online = uczeń +2

  • 9 października 2013 o 11:25
    Permalink

    Super sprawa. Oby więcej TAKICH nauczycieli.

    Odpowiedz
  • 9 października 2013 o 20:44
    Permalink

    Sprawdziany z polskiego na Moodlu, nie pozwalają sprawdzi nie ma się z czego cieszyć. Uczniowie mają problemy z pisaniem, a z wypowiedzi powyższej wynika, że ocena to przypadek…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.