Python – spotkania i wsparcie

Od pewnego czasu staram się wspierać nauczycieli, którzy uczą w klasach 7-8 w szkołach podstawowych w opanowaniu języka programowania Python – a o szczegółach już piszę….

W Wikipedi możemy przeczytać, że Python to język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością. … Interpretery Pythona są dostępne na wiele systemów operacyjnych.

Owszem, jest ciekawy, owszem, ma spore możliwości, np. Tworzenie gier czy programów narzędziowych.

Przykład gry Angry Birds i programu s-tui – wszystko napisane w Pythonie

Ale w podręcznikach są inne przykłady, a nauczycielom brakuje wsparcia.

Ja staram się w miarę moich skromnych możliwości czasowych pomagać nauczycielom opanować Pythona. Prowadzę portal, na którym staram się od czasu do czasu co nieco opublikować.

Jeśli mogę, to wykonuję krótkie warsztaty z podstaw języka Python. Cieszą sie sporym zaciekawieniem, a odbyły sie już m.in. w Siedlcach, Gdańsku, Sosnowcu, Górze. W planach jest Białystok, Kraków, Poznań, Wrocław… Tak, wiem, moja żona jest jak żona marynarza, którego ciągle nie ma w domu. Ale za to uwielbiamy wspólnie szanty. Oto przykładowe zdjęcie z Gdańska, abyscie zobaczyli, że to sie dzieje naprawdę.

Czasami prowadzę też odpłatne szkolenia, najczęściej dwudniowe, teraz własnie na zaproszenie ODN Słupsk w weekend byłem w Słupsku i szkoliłem tam grupę nauczycieli.

Prwadzę też grupę na Facebook: Python dla nauczycieli, gdzie wszyscy zainteresowani mają szansę znaleźć wsparcie i podpytać sie innych nauczycieli o różne rozwiązania Pythonowe.

https://www.facebook.com/groups/1359458674165653


Lubię tę pracę – i myślę, że tak samo każdy nauczyciel lubi swoją.


Polecam też inny artykuł, gdzie pokazuję, jak przejść ze środowiska bloczków do Pythona sterując robotem na ekranie.

A przykładowy kod programu w Python dla tych, którzy chcą zobaczyć, jak się pisze – proszę…

Print Friendly, PDF & Email

Adam Jurkiewicz

Adam Jurkiewicz - haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.

Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce, trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop - remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich - dostępnego na stronie http://free-desktop.pl

Twórca portalu http://robotgame.edu.pl - platformy do współzawodnictwa wśród uczniów, w oparciu o RGKit (OpenSource) - bibliotekę walk robotów w Pythonie. Twórca portalu http://robotyka.cyfrowaszkola.waw.pl - środowiska do sterowania robotami na ekranie w oparciu o projekt Open Source Reeborg - Blockly i Python.
Adam Jurkiewicz

Latest posts by Adam Jurkiewicz (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.