Relacja z seminarium eTwinning w Dublinie

logo W dniach 14 – 16 listopada 2014 roku uczestniczyłam w wielostronnym seminarium dla nauczycieli rozpoczynających swoją przygodę z eTwinning, którzy pracują z uczniami w wieku 5 – 12 lat. Seminarium zorganizowano w stolicy Irlandii – Dublinie, prowadzone było w języku angielskim, a tematem przewodnim spotkania był „Digital Literacy”. W spotkaniu wzięło udział 24 partnerów (4 nauczycielki z Polski, 3 osoby z Malty, 5 z Łotwy, pozostali to uczestnicy z Irlandii).

Podczas pierwszego dnia seminarium uczestnikom przybliżono ogólne informacje o współpracy eTwinning, o realizowanych projektach, partnerach, a także przedstawione zostały korzyści dla uczniów i nauczycieli. Zaprezentowany został także przykładowy projekt.
eTwinning promuje współpracę szkół w Europie poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Zapewnia wsparcie, pomysły i narzędzia, aby ułatwić stworzenie partnerstwa i rozpoczęcie współpracy w każdym obszarze tematycznym. Od września możliwe jest realizowanie projektów w języku polskim pomiędzy placówkami polskimi.

Drugiego dnia dowiedziałam się jak rozpocząć i z sukcesem zrealizować projekt eTwinning. Następnie uczestniczyłam w rewelacyjnych warsztatach wykorzystujący nowoczesną technologię.
Na pierwszych zajęciach „Lights! Cameras! And…..eTwinning!”, za pomocą programu Windows Live Movie Maker tworzyliśmy filmy na ipadach.
Podczas drugich warsztatów „Four ways to us e technology in the classroom”, mieliśmy do wykonania cztery zadania: stworzyć dialog w programie Scratch, nagrać wywiad za pomocą aplikacji Audacity, wykonać za pomocą Smartphona zdjęcia i umieścić je na platformie Tumblr oraz poczuć się jak prezenter telewizyjny i nagrać wiadomości z obrazem w tle z wykorzystaniem zielonego ekranu i aplikacji I Can Present.
Po warsztatach w głowie mam już swoje pomysły do wykorzystania poznanych narzędzi na zajęciach z uczniami.
W sposób praktyczny poznaliśmy eTwinning Desktop oraz platformę TwinSpace.

logo1

Głównym celem seminarium było wspólne opracowanie nowych projektów, więc sporo czasu poświęciliśmy na ich planowanie i tworzenie. Należało zastanowić się nas tytułem projektu i jego główną ideą, wykorzystywanymi do realizacji narzędziami oraz oczekiwanymi rezultatami. Stworzone projekty prezentowaliśmy na forum.
Jestem bardzo zadowolona z udziału w seminarium. Polecam wszystkim nauczycielom!!!
Wyjazd do Dublina przybliżył mi ideę europejskiej współpracy szkół, nawiązałam znajomości, które pozwolą realizować mi z uczniami nowe projekty. Poznałam kilka ciekawych narzędzi, które mam zamiar wykorzystać w swojej pracy nauczyciela. Zmierzyłam się z komunikacją w języku angielskim. Przede mną jeszcze sporo nauki 🙂
Dziękuję moim znajomy SuperBelferkom za zmotywowanie, Joli Okuniewskiej – ambasadorce eTwinning i Agnieszce Kubiak – nauczycielce języka angielskiego, z którą realizuję swój pierwszy projekt eTwinning.

Strony internetowe:
http://www.leargas.ie/special.php?page_code=4922 – strona prezentująca prelegentów
http://www.etwinning.net/pl/pub/profile.cfm?f=2&l=pl&n=107829 – strona seminarium
http://www.etwinning.pl/ – strona główna europejskiej współpracy szkół
http://www.etwinning.net/pl/pub/index.htm – platforma dla zalogowanych nauczycieli

Joanna Palińska – nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 1 im. Kardynała Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich. Egzaminator OKE, ekspert do spraw awansu zawodowego dla nauczycieli, członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki oraz grupy najbardziej innowacyjnych nauczycieli korzystających z TIK w edukacji – „SUPERBELFRZY RP”. Pasjonatka nowoczesnych technologii w nauczaniu, o 2006 roku tworzy stronę internetową http://joanna.palinska.cal.pl

Print Friendly, PDF & Email
Podoba się? Podziel się z innymi.

Komentarz do “Relacja z seminarium eTwinning w Dublinie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content