Specjalny TIK – część II

kopertaUczniowie niepełnosprawni intelektualnie, chętnie uczą się nowych treści, jeśli nauczyciel zaproponuje im takie aktywności, które nie tylko skupią ich uwagę, ale również sprowokują do działania i zainteresują ich.

Oto kolejne propozycje zajęć z wykorzystaniem TIK oraz dostosowaniem do potrzeb i możliwości  uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 Pisanie listu do św. Mikołaja z wykorzystaniem ćwiczeń z portalu epodreczniki.pl

Uczniowie poznali zasady pisania listu oraz jego nieodłączne elementy. Dzięki interaktywnym ćwiczeniom, utrwalili poznane reguły oraz napisali interesujące i dobrze zredagowane listy do św. Mikołaja.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/index.html

  • Adresowe ABC z wykorzystaniem ćwiczeń z portalu epodreczniki.pl

Uczniowie wykonali kopertę i prawidłowo ją zaadresowali. Dowiedzieli się, kto jest adresatem, a kto nadawcą. Wszyscy zapamiętali, gdzie należy przykleić znaczek i co trzeba napisać na kopercie, by przesyłka dotarła do celu. W pięknie wykonane kolorowe koperty, włożyli listy do św. Mikołaja. Dzięki zamieszczonym na portalu epodreczniki.pl ćwiczeniom interaktywnym, filmikom instruktażowym i kolorowym ilustracjom, nauka sprawiła uczniom nie tylko przyjemność, ale przyniosła również wymierne efekty.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/koperta.html

  • Tworzenie atrakcyjnej dla odbiorcy notatki z wykorzystaniem ćwiczeń z portalu epodreczniki.pl

Skąd się wziął w Polsce zwyczaj ubierania choinki? Jaka jest historia tego pięknie przybranego drzewka? Na te pytanie uczniowie niepełnosprawni intelektualnie szukali odpowiedzi w Internecie, używając do przeszukiwania zasobów sieci wyszukiwarki Google. Zdobyte informacje wykorzystali do sporządzenia notatki. Aby była ona ciekawa i atrakcyjna dla odbiorcy sformatowali dokument, dodając tło, obramowanie strony i ciekawą, kolorową grafikę. Umiejętność tworzenia dokumentu ćwiczyli z epodręcznikami.pl.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/choinka.html

  • Kodowanie w programie Scretch

Każdy może być programistą! Udowodnili to moi uczniowie, którzy stworzyli animowane kartki świąteczne z motywem choinki w Scratchu. Okazało się, że kodowanie wcale nie jest takie trudne, poza tym to świetna zabawa.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/scratch.html

  • Tworzenie kodów QR

Uczniowie podczas zajęć komputerowych stworzyli kody QR pod którymi ukryli dostęp do interesujących materiałów, ciekawostek i lekcji, które znajdują się na portalu epodreczniki.pl. Wydrukowane kody QR nakleili na ozdoby choinkowe, którymi przyozdobili świąteczne drzewko. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele w każdym wolnym czasie skanowali kody i w ekspresowym tempie przenosili się na interesujące, edukacyjne strony.

http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/strony/scratch.html

  • Zebranie pomysłów na wirtualnej tablicy Padlet

 Planując realizację projektu, warto najpierw  zebrać pomysły uczniów na konkretne działania, które chcieliby przeprowadzić w ramach projektu.  Można w tym celu wykorzystać Padlet czyli wirtualną tablicę, do której uczniowie ,,przypinają” karteczki ze swoimi propozycjami. W toku dyskusji, wybierają najciekawsze pomysły, a następnie je realizują.

Wszystkie omówione przeze mnie i przez Zytę Czechowska ćwiczenia można znaleźć na stronie http://podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl/

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.