Trzy dni temu miałem szansę przeprowadzić webinar o Pythonie w edukacji. Trwał około godziny.
Uczestniczyło w nim około 15 osób, które wyraziły zainteresowanie tym tematem.
W większości nauczycieli ,zapewne było też kilka osób z innych profesji.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem nikogo, a moje informacje okażą się przydatne.
Z uwagi na uwarunkowania techniczne (Clickwebinar pozwala prowadzić webinar tylko na Windows) pokazuję MS-Windows, a w nim środowisko Anaconda; lecz dla chcącego nie ma nic trudnego – nawet w Windows można sobie w środowisku VirtualBox uruchomić Linuksa 😉
Obiecałem również, że udostępnię zapis całego webinaru, oraz umieszczę tu odnośniki do tych stron, które moim zdaniem mogą być przydatne.
Uwaga – webinar trwa około godziny 😉
Odnośniki do kilku stron:
- Strona domowa języka Python
- Strona środowiska Anaconda
- FREE_Desktop – darmowy system dla edukacji z dodatkami do Python’a
Adam Jurkiewicz – haker edukacji, absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.
Trener technologii Web 2.0 ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.
Prelegent oraz prowadzący warsztaty dla nauczycieli w trakcie wielu konferencji edukacyjnych, m.in: Od Becika Każdy Klika w Kołobrzegu, K@SSK w Nowym Tomyślu, Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Pracowni Szkolnych w Mrozach, Nowoczesne Technologie dla Edukacji w Radomiu.
Współpracownik Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, w projekcie „Strategie Wolnych i Otwartych Implementacji” twórca części scenariuszy mechatronicznych zajęć pozalekcyjnych z użyciem oprogramowania Scratch i mikrokontrolerów kompatybilnych z Arduino oraz ekspert ds. systemów i współtwórca systemu operacyjnego Szkolny Remiks Uczniowski.
Współpracownik Fundacji Interkl@sa, w projekcie „E-Pasj@ – nowoczesne nauczanie” ekspert ds. otwartego oprogramowania edukacyjnego. Prowadzi spotkania edukacyjne z nauczycielami w całym kraju.
Współpracownik Centrum Edukacji Obywatelskiej, w projekcie „Koduj z Klasą” ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka programowania Python.
Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, otwartej cyfrowej mapy OpenStreet Map i wszelkich „otwartych” rozwiązań. Prywatnie – miłośnik szant, stateczny mąż i ojciec, zwariowany nauczyciel młodzieży, jeśli tylko ma okazję.
- Świat Reeborga – robotyka w czasach edukacji zdalnej. - 23 marca 2021
- Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie. - 15 lutego 2021
- Linux w Windows – rozwiązanie (nie tylko) na czasy pandemii. - 22 stycznia 2021