Texting Story, czyli czat na lekcji. Czemu nie?

grafika: pixabay.com

Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej … A chodzi przecież o to, aby pisać jak najlepiej. Trening pisania w szkole odbywa się na różne sposoby. I trzeba przyznać, że pisanie nie należy do ulubionych aktywności uczniów, dlatego nauczyciele szukają różnych atrakcyjnych form  wyrazu wykorzystując dobrodziejstwa nowoczesnych technologii. Komiksy, memy, bajki, cyfrowe książeczki, loesje, wycinki w termosie i wiele innych atrakcyjnych form, dzięki którym pisanie staje się przyjemniejsze i blizsze uczniom, szczególnie jeśli mogą wykorzystać swoje urządzenia mobilne.Zainspirowana niemiecką nauczycielką Niną Toller postanowiłam przetestować polecane przez nią narzędzie. To apka dostępna na oba systemy: Android i iOS. Bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze. Polega na stworzeniu konwersacji między dwiema osobami. Mamy wrażenie, jakbyśmy pisali na czacie. Następnie całość nagrywamy w postaci filmu i zapisujemy w galerii lub udostępniamy dalej.

Texting Story to aplikacja, która działa offline, nie zajmuje dużo miejsca i , jak już napisałam, z pewnością nie sprawi trudności w obsłudze. Wystarczy ogarnąć cztery przyciski: 
* Settings – tutaj nadajemy nazwy dwóm rozmawiającym ze sobą osobom oraz możemy dodać własnego awatara. Zmiana koloru jest niestety w ramach opcji pro. W darmowej wersji mamy jasny róż i błękitny.
* Clear story – tutaj usuwamy całą zapisaną konwersację
* Create video – nasza wiadomość zostanie nagrana i zapisana do galerii
* Share story – dzięki temu przyciskowi możemy nasz filmik udostępnić dalej w Internecie lub wiadomości smsowej.

Tworząc konwersację musimy pamiętać, aby przełączać się pomiędzy osobami – apka nie robi tego automatycznie. Opcja nagrania nagrywa całość naszej konwersacji, co oznacza że błędy i usiwane treści też. Ale właśnie w tym cały urok!

I ot –  cała filozofia. Ja już mam pomysł na wykorzystanie! Już wiem, co będziemy robić po feriach na lekcji niemieckiego 😉 I liczę, że w Waszych głowach już też zaiskrzyło 😉 Zainspirujcie się i podzielcie się Waszymi pomysłami z nami! Do dzieła!

Poniżej przykładowy filmik z wiadomością. Zobacz, jak to działa! Zobacz, jakie to proste!

 

 

 


Marta Florkiewicz-Borkowska  –  nauczycielka języka niemieckiego oraz zajęć technicznych i artystycznych w klasach gimnazjalnych w Szkole Podstawowej im.Karola Miarki w Pielgrzymowicach, trenerka edukacyjna, ekspertka w Centrum Edukacji Obywatelskiej, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka w programie Cybernauci oraz Mistrzowie Kodowania, autorka artykułów dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, prelegentka na konferencjach edukacyjnych. m.in. Inspir@cje oraz IT w edukacji, Zlotach Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów w Ustroniu oraz Spotkaniach Metodycznych w Wodzisławiu Śląskim, współorganizatorka i współprowadząca cykl  webinarów Superbelfrzy Nocą oraz całodniowej konferencji online EduMocOnline,  arteterapeuyka, uczestniczka warsztatów doskonalących i programu Futur Classroom Lab w Brukseli, należy do społeczności Superbelfrzy RP, prelegentka na konferencji TEDxRawaRiver  w Katowicach. Fanka nauki metodą projektu, uczenia przez nauczanie oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych i zabaw aktywizujących w edukacji oraz łączenia offlinu z onlinem. Prowadzi dwa blogi:  deutschfun z języka niemieckiego oraz handmade z zajęć technicznych. Nauczycielka Roku 2017.

Print Friendly, PDF & Email

5 thoughts on “Texting Story, czyli czat na lekcji. Czemu nie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.