Texting Story, czyli czat na lekcji. Czemu nie?

grafika: pixabay.com

Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej … A chodzi przecież o to, aby pisać jak najlepiej. Trening pisania w szkole odbywa się na różne sposoby. I trzeba przyznać, że pisanie nie należy do ulubionych aktywności uczniów, dlatego nauczyciele szukają różnych atrakcyjnych form  wyrazu wykorzystując dobrodziejstwa nowoczesnych technologii. Komiksy, memy, bajki, cyfrowe książeczki, loesje, wycinki w termosie i wiele innych atrakcyjnych form, dzięki którym pisanie staje się przyjemniejsze i blizsze uczniom, szczególnie jeśli mogą wykorzystać swoje urządzenia mobilne.Zainspirowana niemiecką nauczycielką Niną Toller postanowiłam przetestować polecane przez nią narzędzie. To apka dostępna na oba systemy: Android i iOS. Bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze. Polega na stworzeniu konwersacji między dwiema osobami. Mamy wrażenie, jakbyśmy pisali na czacie. Następnie całość nagrywamy w postaci filmu i zapisujemy w galerii lub udostępniamy dalej.

Texting Story to aplikacja, która działa offline, nie zajmuje dużo miejsca i , jak już napisałam, z pewnością nie sprawi trudności w obsłudze. Wystarczy ogarnąć cztery przyciski: 
* Settings – tutaj nadajemy nazwy dwóm rozmawiającym ze sobą osobom oraz możemy dodać własnego awatara. Zmiana koloru jest niestety w ramach opcji pro. W darmowej wersji mamy jasny róż i błękitny.
* Clear story – tutaj usuwamy całą zapisaną konwersację
* Create video – nasza wiadomość zostanie nagrana i zapisana do galerii
* Share story – dzięki temu przyciskowi możemy nasz filmik udostępnić dalej w Internecie lub wiadomości smsowej.

Tworząc konwersację musimy pamiętać, aby przełączać się pomiędzy osobami – apka nie robi tego automatycznie. Opcja nagrania nagrywa całość naszej konwersacji, co oznacza że błędy i usiwane treści też. Ale właśnie w tym cały urok!

I ot –  cała filozofia. Ja już mam pomysł na wykorzystanie! Już wiem, co będziemy robić po feriach na lekcji niemieckiego 😉 I liczę, że w Waszych głowach już też zaiskrzyło 😉 Zainspirujcie się i podzielcie się Waszymi pomysłami z nami! Do dzieła!

Poniżej przykładowy filmik z wiadomością. Zobacz, jak to działa! Zobacz, jakie to proste!

 

 

 


Marta Florkiewicz-Borkowska  –  nauczycielka języka niemieckiego oraz zajęć technicznych i artystycznych w klasach gimnazjalnych w Szkole Podstawowej im.Karola Miarki w Pielgrzymowicach, trenerka edukacyjna, ekspertka w Centrum Edukacji Obywatelskiej, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka w programie Cybernauci oraz Mistrzowie Kodowania, autorka artykułów dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, prelegentka na konferencjach edukacyjnych. m.in. Inspir@cje oraz IT w edukacji, Zlotach Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów w Ustroniu oraz Spotkaniach Metodycznych w Wodzisławiu Śląskim, współorganizatorka i współprowadząca cykl  webinarów Superbelfrzy Nocą oraz całodniowej konferencji online EduMocOnline,  arteterapeuyka, uczestniczka warsztatów doskonalących i programu Futur Classroom Lab w Brukseli, należy do społeczności Superbelfrzy RP, prelegentka na konferencji TEDxRawaRiver  w Katowicach. Fanka nauki metodą projektu, uczenia przez nauczanie oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych i zabaw aktywizujących w edukacji oraz łączenia offlinu z onlinem. Prowadzi dwa blogi:  deutschfun z języka niemieckiego oraz handmade z zajęć technicznych. Nauczycielka Roku 2017.

Print Friendly, PDF & Email

5 thoughts on “Texting Story, czyli czat na lekcji. Czemu nie?

Pozostaw odpowiedź Marcin Zaród Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.