Flip, flip, flip. Flipgrid!

Czym w skrócie jest Flipgrid?

Jest to platforma do prowadzenia dyskusji w formie krótkich filmów wideo. Nagrywamy temat do rozmowy i udostępniamy link, uczniowie odpowiadają krótkim filmem i w ten sposób każdy bierze aktywny udział w dyskusji.
Zaletą tej apki jest to, iż uczniowie nie muszą zakładać sobie żadnych kont. Klikają tylko link udostępniony przez n-la bądź wpisują kod dostępu. It’s super easy! 

A teraz trochę bardziej szczegółowo.

Flipgrid jest darmowe. Uczniowskie wypowiedzi mogą być w dwóch wersjach: 15 bądź 90 sekundowych.

Po zalogowaniu się do panelu nauczyciela klikamy „New Grid” i tworzymy zajęcia. Możemy tu podać np. nazwę naszego przedmiotu. W darmowej wersji nauczyciel może utworzyć tylko jeden tytułowy „Grid”, ale nie przeszkadza to w żadnym wypadku, ponieważ wszystkie dyskusje z różnymi klasami możemy stworzyć właśnie w tym jednym polu.

Teraz tworzymy temat do dyskusji. Mamy tu do wyboru kilka ciekawych opcji. Możemy określić jak długo temat będzie aktywny albo wybrać sposób przedstawienia go uczniom: nagrać siebie, dodać filmik z serwisu YouTube/Vimeo, czy np. dodać ciekawe zdjęcie zachęcające do wymiany poglądów. Możemy też zaznaczyć opcję „response moderation”, która umożliwi nauczycielowi sprawdzenie uczniowskich nagrań przed ukazaniem się ich w dyskusji.

Jak już wcześniej wspomniałem tematów może być wiele. Każdy z nich ma unikalny link bądź kod dostępu widoczny dla tylko danej grupy uczniów. Uczniowie wypowiedzi innych uczniów mogą „lajkować”, nagradzać, podobnie jak np. posty na Facebooku.

Aplikacja jest dostępna (niestety) tylko w języku angielskim. Możemy ją pobrać na iOS i Android. Niesamowicie łatwo integruje się z Google Classroom. Polecam wypróbować!

Print Friendly, PDF & Email

Komentarz do “Flip, flip, flip. Flipgrid!

  • 24 stycznia 2018 o 21:56
    Permalink

    Zrobiłam, wrzuciłam do sieci. Zobaczymy:)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.