Pokazać innym siłę TiKu

00223_9_Lilana KanabajMoi uczniowie wykorzystują tablety na lekcjach już trzeci rok.
Z ogromny powodzeniem. Potrafią naprawdę dużo! Skanują i sami tworzą kody QR, tematyczne plakaty i mapy pogody, nagrywają gami z opisami zwierząt, robią piękne pokazy slajdów i cudowne animacje poklatkowe.
Pracują zgodnie w parach i grupach, mając do dyspozycji tylko jedno urządzenie.

Wykorzystałam ich umiejętności posługiwania się tym narzędziem i wspólnie zorganizowaliśmy zajęcia „Matematyka w tablecie” w ramach Dnia Technologii w szkole, na które zaprosiliśmy klasę IIIc (łącznie w tym przedsięwzięciu uczestniczyło 37 dzieci).

Rozpoczęliśmy od porządkowania wskazań zegarów wg godzin rosnąco w grze  LearningApps.
Po dobrze wykonanym zadaniu uczniowie zostali przeniesieni na stronę z puzzlami. Po ich ułożeniu dowiedzieli się, co będzie tematem wspólnych zajęć.
Następnie rozwiązywaliśmy zadania tekstowe o różnym stopniu trudności, ukryte w kodach QR. Uczniowie musieli je zeskanować, wspólnie rozwiązać i zapisać odpowiedzi. Wykorzystaliśmy aplikację Math Duel – ogromne emocje i rywalizacja, bo aplikacja pozwala grać dwóm osobom.
Zupełnie inne zadanie czekało na stronie hoodamath.com. Najpierw uczniowie otrzymali klocek Jenga i planszę. Poruszali klockiem wg instrukcji.Potem sterowali klockiem w tablecie, poruszając nim za pomocą czterech strzałek. Klocek wędrował po wyznaczonej trasie.Przy dobrze wybranej nawigacji przesuwał się, lecz jeśli ktoś wybrał błędną strzałkę zadanie rozpoczynał od początku.Zabawa bardzo skupiła uwagę dzieci.


Wykorzystaliśmy  też  aplikację QuizUp. Wcześniej przygotowałam na platformie o tej samej nazwie quiz pt. „Matematyka w tablecie”.Po wpisaniu tematu gry, uczniowie grali z wirtualnym przeciwnikiem. Był nim zazwyczaj kolega z klasy, co również wzbudziło aplauz.


Wheel of Destiny – to zwykłe koło fortuny, do którego możemy wpisywać rozmaite treści. Zadaniem pary było wpisanie wszystkich nazw miesięcy słownie. Uczniowie po wylosowaniu miesiąca musieli ułożyć odpowiedni znak rzymski z patyczków. Emocje sięgnęły zenitu przy quizie Kahoot, w którym zadania były żartobliwe i podchwytliwe.
Czteroosobowe drużyny rozwiązywały zadania na czas. Program pozwalał na pokazanie zwycięzcy po każdym pytaniu i lokatę grup po quizie.


Potem aplikacja z Panem Kulką. Zadaniem dzieci było odnalezienie drogi w labiryncie do ludzika i zeskanowanie znacznika. Po chwili Pan Kulka skakał, tańczył i obracał się, sprawiając ogromną radość i podziw dzieci. Podczas śródlekcyjnej przerwy została wykorzystana strona gonoodle, na której uczniowie za swą taneczną aktywność otrzymali punkty dla swojego awatara. Wszyscy zatańczyli Zubazokę.


Podsumowaniem zajęć było wspólne wykonanie plakatu na temat zajęć z tabletem. Uczniowie wykorzystali aplikację Pic Colaqe. Plakaty przesłali do mnie mailem.

00223_KDzT_07_zdjęcie0200223_KDzT_24_zdjęcie19

 

 

 

 

 

 

 

Wspólna zabawa i nauka dowiodły, że stosowanie nowoczesnych technologii w szkole jest możliwe.  I  nie potrzeba tylu urządzeń, ilu jest uczniów – można pracować w parach i grupach.
Zadania z wykorzystaniem tabletów są niezwykle motywujące i angażujące uczniów.
A nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne są odpowiedzią na współczesne edukacyjne potrzeby uczniów, niezależnie od ich wieku.
Pokazaliśmy gościom, że zadania można rozwiązywać nie tylko w książkach i zeszytach. Można też wykorzystać internet, tablice interaktywne, tablety i smartfony.

Po zajęciach rozmawiałam z wychowawcą klasy IIIc p. Justyną S. Była wręcz zachwycona tym, że uczniowie z dużymi trudnościami w nauce nie zniechęcali się gdy pojawiały się błędy, pracowali wytrwale i osiągali drobne sukcesy.
Ci zaś, którzy na co dzień niechętnie wykonują zadania, byli niezwykle zaangażowani i zmotywowani.
I to chyba największe osiągnięcie – klasa IIIc od grudnia zaczyna lekcje z wykorzystaniem tabletów!!!
Wychowawczyni pokazała rodzicom zdjęcia i filmy z naszych wspólnych działań. Router już podłączony.

Nasze lekcje „Matematyka w tablecie” zgłosiłam do ogólnopolskiego konkursu „Jestem SMART” (którego organizatorem jest wydawca kwartalnika „IT w Edukacji”) w kategorii na zorganizowanie Dnia Technologii w szkole.
Nie zawiedli mnie też moi uczniowie, wykonując prace plastyczne lub zdjęcia w indywidualnej kategorii. Za Wszystkich mocno trzymam kciuki!!!

4 grudnia ogłoszono wyniki. Już wiemy! Ogromna radość – sukces ucznia, mój i szkoły!!! Liliana zajęła III miejsce w kategorii klas I-III praca plastyczna/fotografia. praca Liliany nagrodzona

 

 

 

 

00223_9_IngaStankiewicz

00223_9_AgataŁańska

00223_9_Lilana Kanabaj

 

 

 

 

 

 

 

00223_9_PiotrAndruszko00223_9_SzymonŻerebiło

 

 


Aleksandra Schoen-Kamińska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół nr 3 w Pile, wielki zwolennik wykorzystywania nowoczesnych technologii na co dzień, realizuje z uczniami projekty Webquest i eTwinning, pracuje z klasą na tabletach, autorka blogów Klikankowo oraz Patyczaki Tableciaki, członkini grupy Superbelfrzy RP.

Print Friendly, PDF & Email
Aleksandra Schoen - Kaminska
Latest posts by Aleksandra Schoen - Kaminska (see all)
Podoba się? Podziel się z innymi.

2 thoughts on “Pokazać innym siłę TiKu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content