Pooglądajmy film inaczej

Oto sposób na inne „podanie” materiału filmowego na zajęciach językowych. Możemy tutaj wykorzystać nasze ulubione TIK 🙂

Propozycja dla osób posiadających choćby jeden komputer/tablet w sali lekcyjnej.

Wybieramy sobie różne śmieszne/ciekawe/pasujące do tematu etc. filmy i robimy z nich montaż bądź posługujemy się już istniejącym, np takim (mimo że po hiszpańsku, może posłużyć także na zajęcia z innego języka). Można też wykorzystać filmy z serii ukryta kamera, np. takie. Filmiki muszą być naprawdę króciutkie, około minuty najlepiej.

Przygotowujemy opisy tego co się dzieje w danych fragmentach składanki. Z filmami i opisami idziemy na zajęcia.

Wyjaśniamy uczniom ich zadanie: 1 osoba ogląda nic nie mówiąc, następnie opowiada innym co zobaczyła,pozostałe osoby w momencie oglądania mają czas zapoznać się z opisami i gdy koleżanka/kolega opowiada – muszą wybrać odpowiedni fragment, następnie inny uczeń ogląda kolejny fragment i tak dalej.

W naszej szkole grupki są malutkie, ale myślę, że przy większych można by podzielić klasę na parę grup i trzeba by wtedy mieć  więcej tabletów/laptopów oraz zestawów opisów.

Ciekawym zadaniem przy tego typu ćwiczeniach jest też poproszenie uczniów o obserwację reakcji ucznia oglądającego film i porównanie jej ew. z reakcją całej grupy, o ile decydujemy się na końcu obejrzeć jeszcze raz cały montaż ze wszystkimi. Może to być dobry wstęp do dyskusji na temat różnego odbioru filmów, w zależności od wieku/płci/doświadczenia, etc.


Weronika Górska-Wolniewicz – nauczycielka języka hiszpańskiego, metodyk z zakresu użycia TIK w nauczaniu (współautorka programu studiów podyplomowych na SWPS w Poznaniu) oraz ludolog z zamiłowania (członek PTN, PTBG, PAD). W czasie wolnym trener stepu amerykańskiego. Więcej informacji na stronie www.edubawa.pl.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.