Czy programowanie na lekcjach języka polskiego jest możliwe i potrzebne?
Oczywiście, że tak, ponieważ uczy logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, korygowania błędów, odwołuje się do wiedzy zdobytej wcześniej na lekcji, rozwija kreatywność i wyobraźnię.
Oczywiście, że tak, ponieważ uczy logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, korygowania błędów, odwołuje się do wiedzy zdobytej wcześniej na lekcji, rozwija kreatywność i wyobraźnię.
Przekonali się o tym początkujący programiści z klasy czwartej, tworząc animację na temat omawianej lektury pt.,,Akademii pana Kleksa”.
Do tworzenia skryptów wykorzystali kolorowe bloczki, dzięki którym opisali budynek Akademii, wskazując przeznaczenie poszczególnych pieter szkoły.
Aby ułatwić dzieciom pierwsze spotkanie ze Scratchem stworzyłyśmy scratchową kartę, dzięki której dzieci krok po kroku tworzyły animowaną Akademię. Do programu Scratch z pewnością jeszcze wrócimy.
Do tworzenia skryptów wykorzystali kolorowe bloczki, dzięki którym opisali budynek Akademii, wskazując przeznaczenie poszczególnych pieter szkoły.
Aby ułatwić dzieciom pierwsze spotkanie ze Scratchem stworzyłyśmy scratchową kartę, dzięki której dzieci krok po kroku tworzyły animowaną Akademię. Do programu Scratch z pewnością jeszcze wrócimy.
Za miesiąc kolejna lektura i kolejna karta. Jaka? Przekonacie się już wkrótce.
Karta do wydrukowania
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii oraz prelegentki na ogólnopolskich konferencjach i autorki publikacji. Ekspertki ds. awansu zawodowego nauczycieli. W 2017 roku w uznaniu szczególnych osiągnięć edukacyjnych i wychowawczych otrzymały Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
Latest posts by Jolanta Majkowska (see all)
- Kobiety, ktore zmieniły świat – karty - 5 marca 2024
- ŻYCIORYS Z LITOFANEM - 24 listopada 2022
- Bajki Ignacego Krasickiego w 3D i VR - 24 listopada 2022