Nowe odkrycie – Zondle beta

Zondle – znana nam wszystkim aplikacja internetowa, w której przygotowujemy interaktywne gry dla uczniów, a i oni sami mogą stworzyć gry dla siebie i kolegów. Ostatnio pojawiła się nowość – aplikacja na tablet w postaci Zondle beta. Umożliwia ona wykorzystanie strony http://www.zondle.com/play/ na tablecie.

Jak zacząć ?

Tworzymy grę dla uczniów. Na razie możemy wybrać tylko trzy wersje: wielokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru z obrazkami (nie można ich jednak rozwijać; ukazują się nad pytaniem i są dosyć małe) oraz prawda czy fałsz. Na początek sugeruję przygotowywać gry matematyczne z działaniami do doskonalenia techniki rachunkowej. Niestety dłuższe polecenia i zdania w języku polskim  tłumaczone są naprawdę niezrozumiale i dziwnie.
Po zapisaniu pytań, przechodzimy do wyboru gier. Klikamy w napis show games i po chwili  pojawia się obrazek tabletu i napis Zondle Challenge beta.
1Aby szybko przejść do podanej strony http://www.zondle.com/play/ wykorzystuję skanowanie kodu QR utworzonego z URL wyżej wymienionej strony. Już za moment na uczniowskich tabletach pojawia się okno do podania pinu gry i swego nicku. Nie ma konieczności zakładania kont uczniom, by wpisać login. Uczniowie sami mogą je wybrać. Myślę jednak, że warto mieć swą klasę na Zondle, gdyż umożliwia to  pobranie arkusza odpowiedzi do klasowego dziennika. Przy każdorazowej  zmianie nicku przez ucznia będzie nam trudno dokonać analizy wyników.

Po kliknięciu w komputerze polecenia play now i start uzyskujemy pin gry, który uczniowie wpisują na tabletach. Po rejestracji możemy rozpocząć grę.

3Na tablecie mamy pokazaną opcję wyboru w postaci kolorowych figur; trzech, czterech dla wielokrotnego wyboru i dwóch dla prawda – fałsz.

1

12.04.2014 - 2Na komputerze, tablicy interaktywnej, ekranie pojawia się  pytanie i odpowiedzi.

odpowiedzi całej klasyPo jej udzieleniu uczeń widzi na tablecie, czy zadanie wykonał dobrze, czy też źle. Natomiast na stronie internetowej pojawia się procentowy pasek odpowiedzi całej klasy.
12.04.2014 - 3Po zakończeniu gry uczeń otrzymuje planszę podsumowującą  jego indywidualne punktowe wyniki  np. 7/10, 10/10.
2Zondle beta bardzo mi się podoba, gdyż skupia uwagę uczniów. Muszą czytać pytania na ekranie (np. tablica interaktywna, monitor), a zarazem odpowiadać na pytania z wykorzystaniem tabletu. Ważna jest też opcja wyświetlania na nim wyniku po każdym pytaniu i po zakończeniu gry. Nowością jest niewidoczny element rywalizacji – wybór zwycięzcy, czyli ucznia który zdobył najwyższą liczbę punktów w najkrótszym czasie. To on otrzymuje wirtualny złoty puchar. Taka drobna e-niespodzianka, a bardzo cieszy.
puchar dla zwycięzcy
14Po raz pierwszy wykorzystałam Zondle Beta kilka dni temu z moimi Tableciakami (to pierwszoklasiści). Mające już doświadczenie pracy z tabletem dzieci na początku nowe zadanie przyjęły jako rutynowe. Wiadomo, trzeba poprawnie wpisać kod i nick. Dwa pierwsze pytania też nie wywołały ich emocji. Potem się zaczęło. Zrozumiały, że to ćwiczenie wymaga współpracy dwóch urządzeń i programu chmurowego. I to naprawdę było dla nich ciekawe. Tu pytania, a tam odpowiedzi. Na tablecie ich indywidualne rezultaty, a na stronie internetowej wyniki całej klasy. Miło było widzieć zaciśnięte piąstki w oczekiwaniu na wyniki, podskoki i ogromną radość zwycięzcy. Nawet mamy klasowy rym “Dzisiaj Zondle beta – pani na kompie, my na tabletach”.

IMG_4679

Wszystkim nauczycielom i uczniom życzę przyjemnej nauki i zabawy z nowością Zondle.
Ola Kamińska

1

Print Friendly, PDF & Email

6 thoughts on “Nowe odkrycie – Zondle beta

  • 12 kwietnia 2014 o 12:58
    Permalink

    Olu, dziękuję za czytelny opis. Już przygotowuję się, by na nowo odkryć zondle z uczniami. Odkąd mamy tablety, zondle odsunęłam w cień, a tu nowe światło dla nich. Super.

    Odpowiedz
  • 13 kwietnia 2014 o 09:23
    Permalink

    Jolu, bardzo się cieszę, że razem z uczniami wykorzystasz Zondle beta. Każda nowinka bardziej interesuje i angażuje.

    Odpowiedz
  • 15 kwietnia 2014 o 19:01
    Permalink

    Bardzo dokładnie to opisałaś Olu. Grałam ze swoimi drugoklastami. Emocje były naprawdę duże jednak nie przesłaniające tematu ćwiczeń. Ponieważ treść zadań oraz odpowiedzi widoczne są tylko na ekranie , czyli tablicy interaktywnej, dzieci były bardzo skupione. Będziemy to powtarzać. Tablety przynosza dzieci tylko w piątki. To dobry dzień na zrobienie podsumowania wiadomości zdobytych w tygodniu. Ten sposób jest bardzo atrakcyjny.

    Odpowiedz
    • 21 kwietnia 2014 o 15:48
      Permalink

      Wiesiu – bardzo się cieszę, że Zondle Beta jest dla Was przydatne i atrakcyjne. A najważniejsze, że podoba się uczniom!

      Odpowiedz
  • 21 kwietnia 2014 o 13:57
    Permalink

    Dzięki za tekst. Tej funkcji Zondli jeszcze nie przećwiczylam 🙂 Podobnie działa Zondle Team Play, w którym uczniowie głosują w zespołach za pomocą swoich urządzeń. Rozgrywka ma charakter teleturnieju. Bardzo dobra zabawa 🙂 https://www.zondle.com/publicpages/zondleteamplay_guidestart.aspx

    Tutaj instrukcja, jak przeprowadzić rozgrywkę https://docs.google.com/document/d/1c4y7kavhv1jOyXW7JAc9PdVLyva_F25p5Hramtkkx10/edit?usp=sharing

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.