Kreatywne pomoce dydaktyczne- realizacja projektu

Jakiś czas temu, jak Ambasador programu eTwnning prowadziłam trzydniowe seminarium dla nauczycieli szkół specjalnych pt. „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem”. Zaprosiłam do współpracy szkoły z całej Polski. Do realizacji projektu przystąpiło 20 szkół specjalnych i ośrodków z całej Polski. Tworzymy z naszymi niepełnosprawnymi intelektualnie uczniami kreatywne pomoce dydaktyczne, opisujemy ich przeznaczenie i inspirujemy się wskazówkami do ćwiczeń z ich wykorzystaniem.

Mimo trudnego czasu, mimo wielu zachorowań, zwolnień i edukacji zdalnej, nasz projekt pięknie się rozwija i mamy już pierwsze jego efekty. Uczniowie i nauczyciele jeśli mają przestrzeń potrafią aktywnie działać i współpracować. Dziękuję wszystkim, a szczególnie Nauczycielom- Koleżankom i Kolegom, którzy biorą udział w projekcie. Z takimi ludźmi naprawdę warto współpracować.
Założenia i opis projektu
W ramach projektu, uczniowie wraz z nauczycielami przygotowywać będą kreatywne pomoce dydaktyczne wykonane z materiałów i komponentów wtórnych.
Z wykorzystaniem patyczków, puszek, kartonów, wstążek i innych elementów konstruować będziemy pomoce, które uatrakcyjnią lekcje, zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia świetlicowe. Uczniowie stworzone pomoce sfotografują i opiszą ich zastosowanie. Dzięki temu powstanie baza dobrych praktyk i pomysłów. Każda szkoła otrzyma jedną pomoc od partnerów projektowych.
Nauczyciele dzielić się będą pomysłami na wykorzystanie konkretnych pomocy na zajęcia i do kształtowania konkretnych kompetencji kluczowych.

Cele projektu:
1. Stworzenie bazy pomocy dydaktycznych, które uatrakcyjnią proces edukacyjno-terapeutyczny.
2. Rozwijanie umiejętności manualnych.
3. Połączenie tradycyjnych metod nauczania z nowymi technologiami.
4. Rozwijanie kompetencji kluczowych.
2. Integracja uczniów.
Projekt rozpocznie się od 09 marca 2021, trwać będzie do 15 maja 2021.
Zadania planować będziemy wspólnie. Kontaktować się będziemy za pomocą platformy TwenSpace oraz na grupie na messengerze. Ponadto stworzymy wspólne dokumenty na dysku Google.
Uczniowie zaproponują pomoce, które chcą wykonać. Wybiorą materiały, z którą zostaną one zrobione. Każda szkoła wykona po dwie pomoce dydaktyczne do usprawniania motoryki, logopedii, koordynacji wzrokowo-ruchowej umiejętności matematycznych i rozwijania słownictwa. W sumie każda szkoła wykona 5 pomocy, które opiszą i zrobią ich zdjęcia. Z ich wykorzystaniem stworzymy książeczkę elektroniczną oraz fotoksiążkę.
Spodziewane efekty:
1. Wytworzenie pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystane podczas zajęć.
2. Podniesienie komeptfncji cyfrowych i manualnych uczniów.
3. Integracja uczniów i nauczycieli.
4. Stworzenie książeczki elektronicznej jako bazy dobrych praktyk.
5. Wydrukujemy fotoksiążkę.

5. Powstaną konkretne pomoce dydaktyczne, którymi się wymienimy.

Uczniowie podniosą swoje kompetencje manualne, cyfrowe i społeczne. Zintegrują się. Nauczą się współpracy i wymiany doświadczeń. Każda szkoła zyska nowe, kreatywne pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjnią lekcje i zajęcia dodatkowe.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Zyta Czechowska
Podoba się? Podziel się z innymi.

2 thoughts on “Kreatywne pomoce dydaktyczne- realizacja projektu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content