Konkurs „Geniallne Miejsca”

Prace zespołowe pozwalają uczniom realizować wielopłaszczyznowo zadania. Poza współpracą nieodzowną dziś w świecie, pomagają zaangażować się każdemu członkowi zespołu w to, co lubi najbardziej.

Takim ciekawym wielowątkowym zadaniem zespołowym jest Konkurs „Geniallne Miejsca” przygotowany przez Sekcję Informatyki Szkolnej przy PTI. W sztabie konkursu znalazły się znakomite, kreatywne i pełne pomysłów osoby: Beata Chodacka, Agnieszka Halicka, Alicja Podstolec, Agnieszka Kubica, Mateusz Łysek, Adrian Petelski i Grzegorz Zajączkowski. W każdym województwie powołani zostali koordynatorzy, którzy wyrazili chęć pomocy.

logo konkurs, globus

Konkurs „Geniallne Miejsca”, polega na przygotowaniu prezentacji w postaci gry lub escape roomu w aplikacji Genially na temat miejscowości, okolicy, gdzie znajduje się Wasza szkoła.

W ramach pracy można opracować np. ciekawą postać regionu, interesujące miejsce historyczne lub przyrodnicze, opowiedzieć legendę, poznać miejsce kultu. Do konkursu przystępują drużyny w dwóch kategoriach wiekowych: szkoła podstawowa (klasy 4-8) lub średnia. Każdej pracy towarzyszy 1 lub 2 opiekunów, a samych uczniów może być w zespole aż pięciu. Co nie oznacza, że aż tyle osób musi pracować nad jedną grą. To może być 2, 3 czy 4 uczniów i 1 opiekun.

Grafikę konkursową przygotował Mateusz Łysek.

Polecamy do utworzenia samej gry konkursowej aplikację Genially. W niej bardzo łatwo i przy pomocy kilku kroków można stworzyć niezwykłą atmosferę i klimat gry oraz przygotować ukryte zagadki, pytania czy przejścia.

Pracę można ciekawie podzielić, tak, aby każdy z uczniów mógł pracować nad innym elementem tej gry.

1.     Najważniejszy jest scenariusz, opracowanie i opisanie kolejnych zagadek i przejść w grze. Tu przy wykorzystaniu narzędzi do wspólnego tworzenia np. arkuszy Google łatwo taką pracę w grupie opracować, dopisywać i tworzyć.

2.     W prezentacji najlepiej umieścić zdjęcia własne, przygotowane przez uczniów (w dobie smartfonów to proste zadania), albo umiejętnie wyszukać fotografie w serwisach oferujących darmowe zdjęcia z prawem do ponownego wykorzystania. To https://pixabay.com/pl/, https://unsplash.com/, https://pngtree.com/, https://www.pics4learning.com/ czy https://www.freeimages.com/pl.

3.     Ważna jest spójna grafika, a wielu naszych uczniów ma niezwykłe talenty i potrafią sami narysować postacie, a czasem całe plansze. Te grafiki będą absolutnie niezwykłe i wystarczy je zeskanować i włączyć do prezentacji. Można wykorzystać do tego też programy do rysowania (Procreate, Krita, Sketchbook, Gimp) lub tworzenia postaci komiksowych (np. obecnie dostępne w Canvie https://www.canva.com/).

4.     Warto pomyśleć o konstrukcji samej gry, tworzeniu ukrytych przejść, dobrej znajomości programu do prezentacji. Sięgnąć po wykorzystanie skryptów i tych prostych, i tych bardziej zaawansowanych. Pomocny może być przegląd nagrań z webinarów dostępny na stronie Sekcji: https://sis.pti.org.pl/pakiet-po-webinariach-swiatecznych/

5.     Konieczne jest sprawdzenie i przetestowanie pracy. Wyłapanie błędów, literówek, źle opisanych przejść. Warto pracę dać do przetestowania klasie, innym uczniom, rodzeństwu.

Prace można przesyłać do 14 marca 2022 roku! poprzez formularz na stronie Konkursu:

Zgłoszenia prac konkursowych.

·        Dane Opiekuna (Opiekunów) wraz z adresem mailowym oraz skany oświadczeń.

·        Dane członków Zespołu wraz ze skanami oświadczeń.

·        Link do pracy wraz z dokumentem opisującym instrukcję przejścia gry.

Warto zatem mieć przygotowane dokumenty przed rozpoczęciem wypełniania formularza zgłoszenia.

Więcej informacji: https://sis.pti.org.pl/konkursy/konkurs-geniallne-miejsca/

Konkurs został objęty Honorowym Patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. Patronatu udzielili również Marszałkowie wielu Województw: Łódzkiego, Małopolskiego, Świętokrzyskiego, Lubelskiego, Pomorskiego, Podkarpackiego, Mazowieckiego, Śląskiego. Wśród partnerów konkursu jest Polska Izba Turystyki, Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Lubelski Kurator Oświaty, Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach i Śląskie Laboratorium GIS.

W Konkursie planujemy atrakcyjne nagrody dla najlepszych prac w każdym województwie. Sponsorami tych nagród są Amazon, Genially, Centrum Szkoleniowo Językowe Monika Kapuśniak, BIURO PODRÓŻY PAWUK, Wędrowne Motyle, Księgarnia Morska, Fundacja Inspiruje.my, Mentor, Digitalni Kreatywni Nauczyciele z pasją, Biuro Projektowe Jan Dworzycki, Instytut Roździeńskiego, Centrum Edukacji i Rozwoju PROGRESOWNIA, Hexsa bank w Piątnicy, Gdyński Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, PTTK Mazury, OSM w Piątnicy, Szerokie Wody w Ustce, GData, Błękitny Kopań.

Będzie można wygrać spływ kajakami, noclegi w hotelach, zwiedzanie ciekawych miejsc, wiele atrakcji oraz książki, vouchery do EMPIKU, licencje do ciekawych programów i gier, sprzęty elektroniczne i wiele innych.

Trzy najlepsze ekipy z każdego poziomu z całej Polski zostaną zaproszone do Warszawy w 10 września 2022 na cały dzień atrakcji.

Dodatkowo jednym z założeń konkursu jest możliwość wysłania pracy również do konkursu „GEEK”, o ile spełniają wymogi regulaminu tego konkursu. Konkurs GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe) to konkurs kreatywności, twórczości i wyobraźni! Zapraszamy do udziału wszystkich miłośników gier i gamifikacji. Na konkurs można zgłaszać scenariusze lub prototypy gier edukacyjnych wspierających naukę przedmiotów szkolnych. Organizatorem konkursu jest Polskie Towarzystwo Informatyczne. Wszelkie informacje można znaleźć na stronie konkursu: https://mlodzi.pti.org.pl/.

Print Friendly, PDF & Email
Beata Chodacka
Podoba się ? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content