
Przez tydzień trwały przygotowania, począwszy od zakupu potrzebnych rzeczy, po stworzenie menu.
Kształtowaliśmy wiele kompetencji kluczowych, w tym matematyczne, ale najważniejszy był cel, który sobie założyliśmy i został osiągnięty- rozwijanie umiejętności społecznych przez praktyczne działanie.
To był proces, który przyniósł super efekt. Moi uczniowie już wiedzą jak zorganizować kawiarenkę, gdzie kupić niezbędny sprzęt, jak oszacować koszty, jak wykonać menu i jak stworzyć przyjazną atmosferę w kawiarence obsługując klientów. Potrafią też obsłużyć ekspres do kawy, obliczyć należność, wydać resztę i przeliczyć otrzymane napiwki.
Moi dorośli, niepełnosprawni uczniowie poczuli się sprawcami, wzrosło ich poczucie własnej wartości i to co najważniejsze przynależności do społeczeństwa.
Gdyby w Polsce było więcej miejsc oferujących pracę dla uczniów kończących szkoły specjalne byłoby wspaniale. Z małą pomocą trenera mogliby rozwijać swoje pasje i zainteresowania, pracować i mieć poczucie sprawstwa, być po prostu potrzebnym.
Na tę chwilę w Polsce podejmuje się takie inicjatywy, ale jest im zdecydowanie za mało. Świadomość społeczna na temat funkcjonowania, ale także możlwiowścti osób z niepełnosprawnością intelektualną jest jeszcze zbyt niska.
Pamiętajmy, że to co nieznane rodzi lęk, niechęć. Zatem warto edukować, pokazywać i promować te inicjatywy, które choć trochę przybliżą specyfikę funkcjonowania naszych uczniów, którzy po ukończeniu szkoły też chcą być ważni i potrzebni społeczeństwu.
Nasze działania projektowe opisujemy na blogu ” 5 sposobów na matematykę”.
Blog projektu znajduje się TUTAJ
Na realizację projektu pozyskaliśmy grant w ramach programu EDUKACJA- INSPIRACJA od Fundacji Szkoła z Klasą.
Latest posts by Zyta Czechowska (see all)
- Animacja- kwiatek dla Mamy - 19 maja 2022
- BIURO INFORMACJI EUROPEJSKIEJ W SZKOLNYM PROJEKCIE - 5 maja 2022
- Rozwijanie kreatywności w projekcie w kontekście terapii ręki i rozwijania motoryki małej. - 13 kwietnia 2022