Projektowanie rozwiązań dla edukacji 2021

Wczoraj zakończyła się konferencja „Projektowanie rozwiązań dla edukacji 2021”. Zdecydowałam się w niej uczestniczyć, gdyż nigdy za wiele inspiracji, szczególnie u progu nowego roku szkolnego. I…nie zawiodłam się! Mocnym akcentem było wystąpienie wstępne Marka Banaszaka, który przedstawił wyniki kilkumiesięcznego procesu badawczego, mającego na celu wypracowanie scenariuszy przyszłości dla edukacji w perspektywie najbliższych 25 lat. Była mowa o:

  • kompetencjach przyszłości – współpracy w zespole, kompetencjach cyfrowych i technicznych, analizowaniu danych, rozwiązywaniu złożonych problemów, kreatywności,
  • lukach kompetencyjnych wśród różnych grup społecznych: studentów, uczniów, wykładowców, nauczycieli, managerów,
  • wizji edukacji, zgodnie z którą wybór kierunku jest zautomatyzowany i w pełni odpowiada na potrzeby użytkownika, studia mają wypełnić luki kompetencyjne, edukacja nie jest bezpośrednio osadzona w konkretnym czasie i miejscu (dzięki rozwiązaniom chmurowym, internetowi rzeczy, VR),
  • celu edukacji (wymienię tylko jeden z nich, licząc że resztę uzupełnicie sami, zaglądając do raportu lub nagrań) – wspierania innowacyjności i myślenia projektowego z focusem na dobro ludzi i ich otoczenie.
Spotkania konferencyjne odbywały się dwukrotnie w ciągu dnia – o 12.00 i 16.00. Uczestnicy mieli okazję dołączyć do prywatnej grupy na facebooku i przedyskutować wiele treści oraz podzielić się spostrzeżeniami i dobrymi praktykami. Dużo emocji wzbudzał Design Thinking – przypuszczam, że ściągnął na wydarzenie większość uczestników. Zresztą organizatorem konferencji była Ewa Tomczak, twórczyni strony facebookowej –   Design Thinking w szkole: innowacje w kształceniu i usprawnienia w placówce oraz onlinowego kursu DT W EDUKACJI.
Print Friendly, PDF & Email
Iwona Cugier
Latest posts by Iwona Cugier (see all)
Podoba się ? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content