Środowisko ucznia

Zdjęcie autorstwa Julia M Cameron z PexelsEdukacja, ponad wszystko, powinna być zorientowana na ucznia. Bez względu na to, czy w modelu klasycznym, całkowicie zdalnym, czy hybrydowym, środowisko, w jakim uczeń ma pracować, powinno spełniać szereg kryteriów, aby w jak największym stopniu ułatwić mu zdobywanie wiedzy i rozwijanie umiejętności.

Organizując nauczanie hybrydowe, należy dobierać używane technologie, platformy i aplikacje w taki sposób, aby możliwie wszyscy uczniowie mogli uczestniczyć w procesie nauczania. Innymi słowy, należy zadać sobie pytanie czy uczniowie mają sprzęt, na którym są w stanie uczestniczyć w zajęciach, przeglądać lekcje video, odpowiadać, komentować, wyszukiwać treści, wykonywać zadania. Jeśli nauczyciel wprowadza do środowiska edukacyjnego nową aplikację, to czy jest ona bezpłatna dla ucznia w każdym z popularnych środowisk (Windows, Linux, Android, iOS).

Aby przeczytać więcej o środowisku ucznia w nauczaniu hybrydowym KLIKNIJ i POBIERZ

Środowisko pracy

O autorze
Tomasz Mikołajczyk – nauczyciel informatyki w Szkole Podstawowej nr 9 w Tarnowskich Górach, bloger IT (www.paninformatyk.com.pl), zwolennik korzystania z nowych technologii w edukacji. Autor i współautor scenariuszy. Publicysta (m.in. TIK w edukacji, Komputer Świat, Dyrektor szkoły) i prelegent na wielu branżowych konferencjach. Członek społeczności Superbelfrzy RP. Posiadacz tytułu Certified Microsoft Innovative Educator Expert. Certyfikowany ekspert z zakresu IT (między innymi Microsoft Technology Associate, Microsoft Office Specialist, ISTQB Certified Tester, EITCA e-Government, EPP e-Teacher). Prowadzi zajęcia edukacyjne w ramach ogólnopolskiego projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego we współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Poza szkołą – audytor systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w administracji, szkoleniowiec IT oraz QA Manager.

Print Friendly, PDF & Email
Latest posts by Tomasz Mikołajczyk (see all)
Podoba się ? Podziel się z innymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content