Zaglądamy za kulisy pracy edukatorów i edukatorek – dołącz do akcji #takpracuję

Twój (nie)porządek na biurku, to z jakich aplikacji korzystasz organizując swój dzień, co czytasz i jak odpoczywasz, to wszystko elementy tajemnicy Twojego sukcesu. Podziel się z innymi poradami o tym jak organizujesz swoje środowisko pracy! Opublikuj odpowiedzi na swoich kanałach tagując je wspólnie #takpracuję, najlepiej jeszcze w styczniu 2018. Chcesz dowiedzieć się jak pracuje Twój ulubiony bloger lub znajoma, która jest super-efektywna w pracy, zachęć ich do udziału w akcji!

 

To, co dzieje się za kulisami naszej pracy, to nie tylko ciekawostki i rozrywka, ale okazja, by zobaczyć ile wysiłku, poszukiwań, bałaganu i porządku, potrzebne jest do osiągnięcia efektów, które prezentujemy na zewnątrz. Kiedy patrzymy tylko na nie, może nam czasem wydawać się, że naszym znajomym, których sukcesy podziwiamy, przychodzą te rzeczy łatwiej. Dlatego tak ważne jest dzielenie się nie tylko swoimi sukcesami, ale też niepowodzeniami oraz tym jak wygląda codzienna, żmudna praca na rzecz tych efektów.

To, jak organizujemy biurko, kalendarz, skróty klawiaturowe, ta jedna aplikacja, której odkrycie oszczędza do dziś najwięcej czasu, kryją w sobie cenne porady i wzajemną naukę. Podobnie jak nie ma jednego najlepszego sposobu, by nauczyć się np. matematyki, podobnie nasza organizacja warsztatu bywa bardzo zróżnicowana. Leonardo Da Vinci słynie do dziś z radykalnej organizacji pracy i krótkiego snu, podczas gdy legendarny logik Emanuel Kant spędzał codziennie kilka godzin na długim posiłku i regularnych spacerach po Królewcu.

Współcześnie, poza codzienną rutyną, bardzo dużo mówią o nas nasze cyfrowe nawyki i tzw. lifehacki. Nic dziwnego zatem, że jeden z popularniejszych w sieci serwisów z codziennymi poradami, amerykański Lifehacker.com postanowił przeprowadzić serię wywiadów z osobami wykonujące bardzo różne zawody (od prezesa firmy tworzącej aplikacje Quzilet po znaną hakerkę budującą zabawne roboty). Trwająca już kilka lat seria How I work była dla mnie wiele razy nie tylko inspiracją do tego, by wdrożyć jakieś zmiany w swojej organizacji pracy lub by wypróbować jakieś oprogramowanie i aplikacje. Prawdziwe historie i kontekst, w jakim coś działa lub nie, sprawia, że porady te są według mnie lepsze od nawet najbardziej szczegółowych recenzje i poradników. Dlaczego? Bo poznając odrobinę lepiej ludzi, którzy sprawdzili je na sobie, w codziennych warunkach, lepiej rozumiem jak coś działa i chętniej sprawdzam ich inspiracje. Zwłaszcza kiedy znam efekty ich pracy i jestem ciekaw “jak oni to robią?”. Akcja #takpracuję, do której zachęcamy was na blogu i profilu Superbelfrów, ma na celu ułatwienie dzielenia się takimi praktycznymi poradami. Możecie sami odpowiedzieć, w dowolnej formie, na ten kwestionariusz i opublikować swoją historię w sieci, gdziekolwiek chcecie. Możecie też, jeśli interesują Was warsztaty innych osób, wysłać im kwestionariusz i zachęcić do opublikowania swoich odpowiedzi. Ja zacząłem od poproszenia o to Agnieszkę Bilską i odpowiedzenia sobie samemu, a do dziś w w akcji wzięły i wzięli udział:


Kamil Śliwowski jest edukatorem i trenerem zajmującym się otwartymi zasobami edukacyjnymi, prawem autorskim i bezpieczeństwem w sieci. Prowadzi bloga otwartezasoby.pl, na co dzień pracuje w Fundacji Katalyst Education i współpracuje z fundacjami Nowoczesna Polska oraz Panoptykon.

Print Friendly, PDF & Email

Komentarz do “Zaglądamy za kulisy pracy edukatorów i edukatorek – dołącz do akcji #takpracuję

  • Avatar
    12 stycznia 2018 o 15:53
    Permalink

    Świetna, bardzo ciekawa akcja. Dam znać kilku zakręconym belfrom, może im też się spodoba 🙂 Dla mnie kalendarz (a raczej co najmniej 3) to podstawa organizacji pracy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content