Szkoła nie musi oznaczać nudy

Dzień jak co dzień. Po powrocie do domu zaglądam na facebookową stronę, żeby zobaczyć co nowego słychać u moich przyjaciół z grupy Superbelfrzy Mini. To mój mały rytuał. Czytając codzienne wpisy koleżanek, nie mogę się nadziwić, ile ciekawych rzeczy może się wydarzyć w ciągu jednego zwykłego dnia.

Wpis pierwszy

Dowiaduję się, że Jola Okuniewska ze swoimi pierwszakami wybrała się na spacer do parku. Klasa została podzielona na czteroosobowe grupy. Każdy uczeń z tabletem w dłoni, dzielnie fotografuje otaczającą przyrodę. To zajęcia z edukacji środowiskowej: zmiany w przyrodzie jesienią. Dzieci współpracują ze sobą, zbierają liście, przeliczają je. Lekcja matematyki w najlepszym wydaniu – aktywnie i w ruchu.
pizap.com14121882942591

Wpis drugi

Beata Skrzypiec ze swoją klasą przeprowadziła akcję „Podziel się jabłkiem.” Polega ona na tym, że każdego dnia uczniowie innej klasy przynoszą do szkoły jabłka. Jedna z mam kroi je na małe cząstki, które uczniowie podczas przerwy rozdają kolegom i koleżankom z innych klas.
pizap.com14121887507201

Wpis trzeci

Joanna Apanasewicz cieszy się z nowych tabletów, do zakupu których udało jej się przekonać dyrekcję szkoły. Zainstalowała już pierwsze aplikacje. Z klasą trzecią na angielskim uczniowie rozwiązywali quiz „What color is it”? Jutro będą ćwiczyć na Learningapps zmiękczenia, bo akurat powtarzają i utrwalają tę trudność – stąd QR Droid. Będą skanować zakodowane linki do zadań, które właśnie są tworzone.
20141001_130949

Wpis czwarty

Magda Szymczak ze swoimi przedszkolakami szaleje na wykopkach. Na zdjęciach maluchy ubabrane w ziemi, każde z uśmiechem na ustach i zdobycznym ziemniakiem w dłoni. Patrząc na kolorowe fotografie czuję zapach dymu z ogniska i pieczonych kartofli.
pizap.com14121872133411

Wpis piąty

Krótko opisuję co dziś robili moi uczniowie. Na pierwszej lekcji grali w piktogramy. W szeregu kolorowych obrazków wskazywali jeden, który nie pasuje do pozostałych i uzasadniali swój wybór. Następnie odkrywali prawidłowości w ciągach piktogramów, dzięki czemu przewidywali jaki obrazek będzie na wskazanym miejscu, tworzyli własne zagadki. Kolejna lekcja to zabawa w teatr. Dzieci w ciągu 45 minut przygotowały inscenizację wiersza Doroty Gellnerowej „Jesienny Bal.” Samodzielnie wykonały rekwizyty. Kiedy część grupy powtarzała swoje role i pracowała nad pacynkami, pozostali ćwiczyli grę na instrumentach.
pizap.com14121896553671

Za oknem powoli zapada zmrok, a ja niecierpliwie czekam na kolejne wpisy Superbelferek. Utwierdzam się w przekonaniu, że w szkole może być naprawdę ciekawie. Jutro kolejny dzień. Będzie się działo! 🙂

Print Friendly, PDF & Email
Podoba się? Podziel się z innymi.

2 thoughts on “Szkoła nie musi oznaczać nudy

  • 2 października 2014 o 08:45
    Permalink

    Moniko – pięknie opisałaś działania uczniów. Były one rozmaite, a każde ciekawe! To prawda, że nauczyciele potrafią zorganizować takie zajęcia, które niezwykle aktywizują dzieci dostarczają ogrom radości i przeżyć. Trzeba tylko CHCIEĆ!

    Odpowiedz
  • 2 października 2014 o 13:13
    Permalink

    Zawsze twierdziłam, że wszyscy nauczyciele powinni się uczyć swojego fachu na przykładzie „nauczanek”, jak pieszczotliwie o sobie mówią nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej.
    Gratuluje Paniom sukcesów w walką z odwiecznym wrogiem szkoły NiLem (Nudą i Lękiem).
    No i jest szansa na pokonanie problemu, wykazanego przez badania PISA: http://wyborcza.pl/1,75478,15112809,Polska_szkola_nieszczescia__Ostrzezenie_z_badan_PISA.html
    Bo Wy wiecie „jak sprawić, żeby polskie nastolatki […} nie cierpiały z powodu nauki w szkole”! Niech no tylko dotrze do gimnazjum nowe pokolenie przez Was wychowywane i kształcone jak w podanych przykładach!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content