Kochać smartfony czy ich nienawidzić?

za pexels.com

Inspirująca grupa Superbelfrów

Nie wiem, czy ktoś zauważył moją nieobecność na blogu, ale jeśli, to spieszę wyjaśnić, że ma ona wiele wspólnego z działalnością Superbelfrów. Mianowicie zajęłam się pisaniem kursu dla Operonu, który z łatwością napisać mógłby każdy nauczyciel z tej grupy. To głównie stąd czerpałam swoje inspiracje, tu uczyłam się i poznawałam nowe aplikacje. Tu na tym blogu zaczęłam dzielić się swoją wiedzą.

Pomysł na kurs „Smartfon w ręku ucznia i nauczyciela” narodził się pewnie podczas Inspir@cji 2018, podczas wystąpienia Lecha Hojnackiego pt. „Wychowanie do życia wśród smartfonów”, w którym prelegent nawoływał, by „kochać smartfony, bo tak szybko odchodzą” i Beaty Chodackiej „Wychowawcze T(r)Iki”, pokazującej jak bardzo przydatnym urządzeniem jest telefon w klasie i poza nią.  Te wakacyjne wystąpienia dały mi argumenty i wzmocniły moje przekonanie, że smartfon może być w szkole bardzo użyteczny, tak jak jest użyteczny w życiu. Czytaj dalej

Podoba się ? Podziel się z innymi.

Kto na nowo powinien nauczyć się alfabetu?

Miłość i lęk

W podtytule filmu „Alfabet” są dwa słowa: miłość i lęk. Pedro, pedagog z syndromem Downa, jeden z bohaterów filmu, mówi o tym, że trzeba wybierać między miłością a strachem. On wybiera miłość, ma odwagę, by mówić o swoich uczuciach, by realizować swoją pasję i nie dawać się z racji swojego upośledzenia spychać na koniec kolejki.
Każdy z nas musi dokonywać takiego wyboru. Boimy się zmiany, ale kochamy swoją pracę, kochamy swoje dzieci i boimy się o nie, chcemy się rozwijać, ale boimy się opinii innych. Czytaj dalej

Podoba się ? Podziel się z innymi.

Zmiana jest w naszej głowie

fot. K. Dziemian

„Zmiana jest w naszej głowie, trzeba uwierzyć że mamy wpływ…. Mam odwagę realizować własne wizje i pomysły i wierzę w ich słuszność …” – to słowa Ewy Radanowicz, dyrektor Szkoły Podstawowej w Radowie Małym ze spotkania Eduzmieniaczy, które miało miejsce 14 kwietnia w Sejnach. Czytaj dalej

Podoba się ? Podziel się z innymi.

Nowe technologie w służbie tradycji

szkoła TAKBy pracować w oparciu o nowe technologie, szkoła wcale nie musi posiadać bogatej i nowoczesnej infrastruktury komputerowej. Można poprosić uczniów, by przynieśli swoje urządzenia (rozwiązanie BYOD – Bring Your Own Device).
Aby przeprowadzić w szkole TAK w Opolu multimedialny konkurs wiedzy z okazji Narodowego Święta Niepodległości wystarczył jeden smartfon z dostępem do Internetu na kilkuosobową grupę.
Czytaj dalej

Podoba się ? Podziel się z innymi.

Wyrywaniec słowny!

Potyczki karciane …  na rozgrzewkę, przed rozpoczęciem zajęć, na powtórkę materiału.  Emocje gwarantowane. Zabawa wciąga, liczy się spostrzegawczość, szybkość i  wiedza.

20140529_181818

Pracując z dziećmi w młodszym wieku szkolnym staram się umożliwić swoim uczniom zdobywanie wiadomości i umiejętności  w sposób nowatorski. Uczenie się nowych treści poprzez zabawę sprawia, że uczniowie z przyjemnością i lekkością przyswajają wiedzę i bez trudu oswajają się z nie najłatwiejszym  materiałem.

Bijące rekordy popularności gry planszowe, karciane, zabawy kostkowe są inspiracją dla tworzenia gier dla moich podopiecznych. Propozycja, którą przedstawię, ma związek z częściami mowy. Przymiotniki, rzeczowniki, czasowniki –  wyszukujemy w książkach, wypisujemy w zeszycie, grupujemy,  podkreślamy w wierszach, a gdyby tak wyjść poza sztywne ramy ćwiczeń i książek? Czytaj dalej

Podoba się ? Podziel się z innymi.
Skip to content