Edukacyjne aplikacje – Kinect w szkole

Fanom sensora ruchu Kinect chciałbym przedstawić sposób wykorzystania tego ciekawego gadżetu w szkole. NatuLearn, bo tak właśnie brzmi nazwa naszego projektu, to nowoczesna platforma edukacyjna oferująca bezpłatne aplikacje dla Kinect i Windows. Projekt powstał przy współpracy z programistą Tomaszem Kowalczykiem, który pisze aplikacje – moja rola natomiast to wprowadzanie ich w życie, co w moim przekonaniu jest o wiele ciekawszym zajęciem… 🙂 Aplikacje działają zarówno z sensorem Kinect pochodzącym z konsoli Xbox360 jak i z urządzeniem dedykowanym dla Windows. Więcej informacji na temat instalowania sterowników i sprzętu: link

W chwili obecnej udostępniamy 4 aplikacje, których krótka charakterystyka dostępna jest poniżej:

Quiz – aplikacja pozwala tworzyć nauczycielom bazy pytań i odpowiedzi. Tak przygotowany materiał mogą wykorzystać podczas lekcji, na których to uczniowie w celu wybrania właściwej odpowiedzi, wykonują gesty rękoma:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=OfaQGGLtA8U&w=640&h=360]

LearnLang – to oprogramowanie bazujące na funkcji rozpoznawania mowy. Nauczyciele tworzą bazę składającą się pytań oraz odpowiedzi w formie obrazka. Zadaniem uczniów jest nazwanie tego, co widzą na obrazku w języku angielskim. Aplikacja współpracując z sensorem oceni wymowę ucznia i sprawdzi poprawność wypowiadanego zwrotu. W filmie poniżej grupa 6-latków – a to, czy im się podoba taka forma pracy można usłyszeć w ostatnich sekundach filmu 😉 Aplikacja działa idealnie w zaciszu domowym, w szkole natomiast sensor ma pewne trudności w wyłapywaniu słów, co jest pewnym problemem – musi być po prostu cicho.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=zj-3pqGWoHc&w=640&h=360]

ImQu – pozwala dwojgu uczniom brać udział w edukacyjnej zabawie. Uczeń znajdujący się bliżej sensora jest tym, który udziela odpowiedzi. Zadaniem nauczyciela jest utworzyć bazę pytań oraz załączyć dwa obrazki będące odpowiedziami na pytanie, z których jeden jest prawidłowy. Uczeń wybiera właściwą odpowiedź unosząc odpowiednią rękę do góry.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=fRD8DSjaiUE&w=640&h=360]

Swiper – to aplikacja, która pozwala na przeglądanie plików graficznych za pomocą gestów. Jest to idealne narzędzie do prowadzenia prezentacji przed klasą, które nie wymaga dodatkowych wskaźników i przełączników.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=x2b7u02u0N0&w=640&h=360]

Na stronie zamieściliśmy również instrukcję budowy stolika dotykowego, który wykorzystuję na swoich lekcjach. Projekt ten powstał już jakiś czas temu, w lutym 2011 roku.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=REWr8EFZQ8g&w=640&h=360]

Instrukcja budowy: link.

Link do strony: http://natulearn.com/index-pl.php Obecnie pracujemy także nad uruchomieniem serwisu (NatuLearn Market), gdzie nauczyciele będą mogli pobierać i dzielić się swoimi materiałami do naszych aplikacji. Dodam jeszcze tylko, że pomimo długiej współpracy z Tomkiem, wielogodzinnych rozmów via Skype opracowując aplikacje nie mieliśmy dotąd okazji spotkać się na żywo. To się dopiero nazywa współpraca!

Print Friendly

13 thoughts on “Edukacyjne aplikacje – Kinect w szkole

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.