Metoda odwróconej lekcji – Dydaktyka edukacji hybrydowej

Odwrócona lekcja/klasa (po angielsku: flipped classroom, flipped learning), nazywana też po polsku  nauczaniem wyprzedzającym (termin wprowadzony przez prof. Stanisława Dylaka) łączy nauczanie online z nauczaniem w klasie. W odwróconej lekcji uczniowie zapoznają się w domu z poleconym przez nauczyciela materiałem (najczęściej w formie cyfrowej), a dyskusja i rozwiązywanie zadań praktycznych mają miejsce dopiero w klasie. Mamy więc przede wszystkim do czynienia z odwróceniem kolejności tradycyjnie pojmowanej lekcji. Określenie “nauczanie wyprzedzające” z kolei, odnosi się do pracy ucznia w domu. Polecony mu przez nauczyciela materiał ma wprowadzać ucznia do tego, co będzie działo się w szkole. Zamiast więc tradycyjnego zadania domowego po lekcji, mamy zadanie wyprzedzające przed lekcją, które do niej przygotowuje.  (…)

 

Chcesz przeczytać więcej o odwróconej lekcji i o tym jak wykorzystać ją podczas nauczania zdalnego i hybrydowego? Zapraszamy do zapoznania się z obszernym artykułem autorstwa Justyny Bober, Krzysztofa Chojeckiego i Lecha Mankiewicza. Do pobrania tu: KLIKNIJ I POBIERZ

A już niedługo na naszym blogu pojawią się kolejne artykuły dotyczące edukacji hybrydowej.

Autorzy:

Justyna Bober – nauczycielka języka polskiego i angielskiego, obecnie nauczyciel – konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach; poszukująca ciągle inspiracji i pomysłów, wykorzystująca technologie w codziennej pracy, absolwentka studiów podyplomowych na kierunku neurodydaktyka WSB Bydgoszcz, działa w SETI (inicjatywie sejneńskich anglistów). Jako Przyjaciele Edukacji organizują spotkania z „eduzmieniaczami”. Autorka kursów internetowych dla Operonu. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Członkini grypy SuperBelfrzy RP.

Krzysztof Chojecki – nauczyciel matematyki i menadżer ds. edukacji w Szkole Otwartej w Warszawie. Pomysłodawca i współzałożyciel platformy wideolekcji pistacja.tv. Członek grupy SuperBelfrzy RP. O jego odwróconych lekcjach przeczytasz na blogu www.krzysztofchojecki.pl

prof. Lech Mankiewicz – polski astronom i popularyzator nauk przyrodniczych, współtwórca platformy z polskojęzycznymi zasobami Khan Academy. Jest pracownikiem Centrum Fizyki Teoretycznej PAN i nauczycielem fizyki w jednej ze szkół podstawowych w okolicach Warszawy. W 2013 r. odebrał tytuł Przyjaciela Szkoły – w dorocznym konkursie Głosu Nauczycielskiego. Członek grupy SuperBelfrzy RP.

Odwrócona-klasa

 

 

KLIKNIJ I POBIERZ: Publikacja do pobrania

 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content